جلسه سه شنبه: امیدها برای گفتگوهای آتش بس جدید افزایش می یابد


به گفته مقامات، مذاکرات درباره آتش بس میان اسرائیل و حماس ممکن است امروز از سر گرفته شود. مقامات اسرائیلی گفتند که یک هیئت اسرائیلی سطح متوسط ​​قصد دارد برای گفتگوهای جدید با میانجیگری مصر به قاهره پرواز کند، اما تنها در صورتی که حماس نیز با شرکت در آن موافقت کند.

امیدها برای آتش بس پس از آن به وجود آمد که اسرائیل از خواسته های خود برای آزادی دست کم 40 گروگان صرف نظر کرد و اعلام کرد که حاضر است به 33 گروگان رضایت دهد، از جمله به این دلیل که معتقد بود برخی در اسارت مرده اند.

پاتریک کینگزلی، رئیس دفتر ما در اورشلیم دیروز به ما گفت: «انجام معامله را آسان‌تر می‌کند». اما هنوز موانع زیادی وجود دارد.»

وی افزود: «حماس خواهان آتش‌بسی است که به آن فرصتی برای زنده ماندن در جنگ به عنوان یک نیروی نظامی می‌دهد، در حالی که اسرائیل خواهان توافقی است که به ارتشش اجازه دهد در نهایت جنگ را از سر بگیرد و حماس را شکست دهد». به همین دلیل است که اسرائیل خواهان یک آتش بس کوتاه مدت است، در حالی که حماس خواهان آتش بس طولانی تر است که می تواند به یک مکان دائمی کشیده شود.

پرزیدنت بایدن دیروز با رهبران مصر و قطر تماس گرفت و او به دنبال افزایش فشار بر حماس برای پذیرش توافق است. این حرکت ها انتظارات را افزایش داد که دو طرف می توانند به اولین آتش بس خود در ماه ها نزدیک تر شوند.

سایر اخبار جنگ:

  • لاهه: به گفته مقامات اسرائیلی، دادگاه کیفری بین المللی در حال بررسی حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین رهبران حماس است.

  • کشورهای عربی: رهبران منطقه در تلاش برای جلوگیری از انتقاد تظاهرکنندگان حامی فلسطین از دولت خود، اعتراضات را سرکوب کرده اند.


در هفته گذشته، روسیه 12 روستا در جبهه شرقی اوکراین را تصرف کرده یا وارد آن شده است. مسکو در تلاش است تا از فرصتی استفاده کند که نیروهای بی شمار و بیش از سلاح کی یف در انتظار اولین محموله کمک های نظامی ایالات متحده هستند.

کارشناسان نظامی گفته اند که روسیه در حال آماده شدن برای آغاز یک حمله گسترده جدید در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن است و در هفته های آینده به حملات خود ادامه خواهد داد.

هفته گذشته، ایالات متحده اعلام کرد که در حال ارائه اولین بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری است که شامل موشک های ضد هوایی استینگر و سایر مهمات ضد هوایی، موشک های هدایت شونده ضد تانک Javelin و پرتابه های 155 میلی متری می شود.

بعدش چیه: روسیه می‌تواند بر شهر شرقی پوکروفسک، مرکز لجستیکی ارتش اوکراین فشار بیاورد یا سعی کند به سمت شمال به سمت چاسائو یار پیشروی کند، شهر استراتژیک بالای تپه که در هفته‌های اخیر تحت حملات بی‌امان روسیه قرار گرفته است.


ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، قراردادی را منعقد کرده است که به طور بالقوه این شرکت را به ارائه پیشرفته ترین نرم افزار خودروهای خودران خود در چین نزدیک می کند. زمان قابل توجه است. ماسک تنها چند روز قبل از ورود به چین برای امضای قرارداد، فناوری خودران و هوش مصنوعی را برای آینده تسلا مهم خواند.

پس از اینکه قانونگذاران ایالات متحده در روز جمعه ارزیابی سختی از امنیت و عملکرد سیستم منتشر کردند، تصویب این معامله همچنین به آن پیروزی بسیار مورد نیاز خواهد داد.

تحلیل و بررسی: چین از بازدید ماسک استفاده کرد تا نشان دهد که هنوز اهرمی بر شرکت های خارجی وابسته به بازارش دارد. ملاقات ماسک با نخست وزیر لی کیانگ، مقام شماره 2 چین، به عنوان نمونه ای از بازی تجارت غربی بر اساس قوانین پکن اعلام شده است.

اقتصاد سوسیالیستی کوبا در حال سقوط به پایین ترین سطح خود در چند دهه اخیر است. برای مقابله، رهبران کمونیست کارآفرینان خصوصی را در آغوش می‌کشند، افرادی که زمانی آنها را به عنوان سرمایه‌داران «کثیف» متهم می‌کردند.

دانشمندان در حال مطالعه زیرمجموعه ای از افرادی هستند که آنها را “ابر سالمند” می نامند. آنها در سن 80 سالگی و بالاتر، ظرفیت حافظه یک فرد چند دهه جوانتر را دارند.

مقاله ای که دیروز منتشر شد به روشن شدن آنچه آنها را خاص می کند کمک می کند: مغز آنها کمتر از مغز همسالانشان آتروفی است.

شرکت کنندگان از نظر رژیم غذایی، خواب، شغل یا مصرف الکل و تنباکو مشابه بودند. تسا هریسون، دانشمند، می‌گوید که یک فرد فوق‌العاده مسن بودن می‌تواند ناشی از «نوعی سوگیری خوش شانس» یا بخش‌هایی از مغز باشد که ما هنوز آن‌ها را درک نکرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید