سواران هارلی با طعم چای و اشترودل سیب


نامه استرالیایی یک خبرنامه هفتگی از دفتر استرالیا ما است. نسخه این هفته توسط جولیا برگین، خبرنگار قلمرو شمالی نوشته شده است.

ران نول به دلیل سوار شدن بر موتورسیکلت هارلی دیویدسون خود با دمپایی یا همان جوراب شلواری معروف بود و تهویه و راحتی کفش های بی معنی را در گرمای صحرای مرکزی استرالیا ترجیح می داد.

اما صبح یکشنبه با چکمه های سنگین وارد پمپ بنزینی در آلیس اسپرینگز شد. آقای نول با اکراه در جمعی از سواران سرگرم کننده اعتراف کرد که “تغییرات ضروری” را به نفع ایمنی ایجاد کرده است.

این چهار سوار – آقای نول، ریچارد بلوم، دنیل بومن و مارسیا فلس – بخشی از یک گروه مالکان محلی هارلی متشکل از 25 عضو هستند. همه آنها شلوار جین، چرم و، بله، چکمه پوشیده بودند. این تناسب گشاد با یک جلیقه چرمی رویه که با نشان عقاب و چرخ هارلی مزین شده بود تکمیل شد.

لباس آن‌ها می‌تواند نشان‌دهنده کلیشه‌ای از یک باند دوچرخه‌سواری تهدیدکننده باشد. اما ترجیح آنها برای چای و اشترودل سیب نشانه این بود که باشگاه تمایلی به نقض قانون نداشت.

دو تکه در پشت جلیقه های هارلی آنها این را ثابت کرد. وصله دیگری به آنها نشان می دهد که در یک باند یاغی مانند فرشتگان جهنمی، Bandidos یا Comancheros هستند. در استرالیا آنها را به عنوان MC یا باشگاه موتور سیکلت می شناسند. آقای نول و همکارهای مسابقه‌دهنده‌اش به دسته‌ای متعلق به خودشان هستند: SMC یا Social Motorcycle Club. به طور خلاصه، آنها فقط مشتاقان موتور سیکلت هستند.

آلیس اسپرینگز HOG پس از طی کردن حدود 130 کیلومتر (80 مایل) در یک ساعت، در اتاق‌های چای کاتا آنگا در جامعه بومی نتاریا، همچنین به نام آلمانزبورگ، در جنوب غربی آلیس اسپرینگز توقف کرد. در آنجا، پشت یک فنجان، درباره خطرات باشگاه‌های اجتماعی صحبت کردند که در مسیر خود نمی‌مانند و به قوانین ناگفته فرهنگ دوچرخه‌سواری محلی احترام می‌گذارند.

آقای نول با عصبانیت گفت که بهترین راه برای جلوگیری از دردسر این است که «تا حد امکان کمتر» انجام دهیم.

اگرچه هیچ آی سی غیرقانونی در استرالیای مرکزی وجود ندارد، اما ممکن است همچنان در منطقه نفوذ داشته باشند.

به گفته سواران آلیس اسپرینگز، اخیراً یک باشگاه اجتماعی دیگر سعی کرد به استرالیای جنوبی نقل مکان کند و در نهایت به چمن معروف MC دست درازی کرد. در نتیجه می گویند به زور بسته شد یا به زبان عامیانه دوچرخه سواری «وصله» شد.

وقتی در ملک آنها هستید، آنها بالا می آیند و به باشگاه شما می روند و می گویند: کلیدهای خود را به ما بدهید. شما یک انتخاب دارید، از در بیرون بروید، دوچرخه‌هایتان را اینجا بگذارید، ما شما را می‌گیریم.» آقای بلوم بین لقمه‌های اشترودل سیب گفت.

شانون آلتهاوس، یکی از رهبران سابق باشگاه شورشیان داروین که به اتهام اقدام به قتل هفت سال در زندان بود، گفت: این نمونه ای از یک باشگاه اجتماعی بود که می خواست یک گانگستر را محاکمه کند. (آقای آلتهاوس که در اتاق چای نبود، اکنون مربی جوانان در آکادمی بوکس اجتماعی Arrernte در آلیس اسپرینگز است.)

آقای بلوم گفت که بسیاری از سوارکاران تحت تأثیر فیلم‌هایی قرار گرفتند که خشونت، سلسله مراتب و فرهنگ عمومی باند و همچنین شیوه‌های ضعیف سوارکاری را تشویق می‌کردند.

او گفت: «شما چنین فیلم‌های دوچرخه‌سواری را می‌بینید، حتی در «خوک‌های وحشی»، که در آن چهار موتورسیکلت در آن واحد دو تا می‌روند. هرگز نباید در آن سطح رانندگی کنید، زیرا اگر کلاغ یا عقاب یا پرنده به صورت شما برخورد کند، واکنش نشان خواهید داد. او گفت که ممکن است منجر به قتل عام شود – انحراف، برخورد، فرار شخصی از جاده.

آقای بومن موافقت کرد. او گفت: “این خطرناک است، اما آنها این کار را می کنند.” “گروه MC که پارسال از طریق آلیس آمدند – مغول ها – همه در کنار هم سوار شدند.”

آلیس اسپرینگز HOG مبهوت است. فرد جلویی، “کاپیتان جاده” – که صرفاً بر اساس موتورسیکلتش کروز کنترل دارد انتخاب شده است – در سمت راست جاده است و با فاصله ای پشت سر یک نفر در سمت چپ و غیره. این به همه دید بدون مانع و توانایی واکنش سریع در صورت نیاز را می دهد.

این گروه قوانینی علیه “رفتار یواشکی” در جاده ها دارد و آقای بلوم می گوید مجازات را بسیار جدی می گیرد و برای هرکسی که جرأت کند از کنار کاپیتان رد شود جریمه ای معادل پنج دلار استرالیا (حدود 3.25 دلار) اعمال می کند.

آقای بلوم، فرمانده سواری، در مورد آقای نول، سوارکاری که دمپایی را ترجیح می داد، گفت: «رون همیشه در ابتدای سال 100 دلار از قبل پرداخت می کند».

آقای نول دلایل خود را داشت. به آرامی گفت: “هیچ راهی نیست که در پایان سواری منتظر شما باشم.”

در اینجا داستان های هفته ما است.


آیا پست های دفتر استرالیا ما را دوست دارید؟نظر خود را در NYTAustralia@nytimes.com به ما بگویید.

این ایمیل را دوست دارید؟این را برای دوستان خود فوروارد کنید (آنها می توانند از ظاهری تازه استفاده کنند، نه؟) و به آنها اطلاع دهید که می توانند در اینجا ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید