جمعه – نیویورک تایمز


به نظر می‌رسد که اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی دیروز آماده هستند تا تصمیم بگیرند که روسای جمهور سابق درجاتی از مصونیت از تعقیب کیفری دارند، که می‌تواند پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ را به اتهام توطئه برای اخلال در انتخابات 2020 به تاخیر بیاندازد.

چنین حکمی احتمالاً پرونده را به دادگاه بدوی بازگرداند و حکم به تمایز بین رفتار رسمی و خصوصی بدهد. در حالی که به نظر می رسید بین قضات اجماع وجود دارد که در نهایت می توان یک پرونده جنایی بر اساس اقدامات خصوصی ترامپ مطرح کرد، رسیدگی های اضافی می تواند ادامه محاکمه را قبل از انتخابات نوامبر 2024 دشوارتر کند.

اگر ترامپ در کاخ سفید پیروز شود، می تواند به وزارت دادگستری دستور دهد که اتهامات علیه او را کنار بگذارد. در اینجا نتایج حاصل از استدلال آمده است.

در محاکمه ترامپ در نیویورک، دیوید پکر، ناشر سابق The National Enquirer که متهم به جعل سوابق تجاری است، به هیئت منصفه توضیح داد که چگونه ترامپ برای خرید و دفن داستان های مخربی که می تواند کارزار ترامپ در سال 2016 را از مسیر خارج کند، به او وابسته است.

به گفته مقامات وزارت دفاع، مهندسان ارتش ایالات متحده دیروز ساخت یک اسکله شناور را در سواحل غزه آغاز کردند که می تواند به امدادگران کمک کند تا روزانه دو میلیون وعده غذایی را تحویل دهند.

این اسکله برای رساندن کمک های بشردوستانه، دور زدن محدودیت های اسرائیل در کاروان های زمینی به نوار محاصره شده طراحی شده است. اما امدادگران و مقامات دفاعی گفتند که پروژه دریایی جایگزین مناسبی برای کمک های زمینی اضافی نیست.

مقامات وزارت دفاع انتظار داشتند که این پروژه در اوایل ماه آینده تکمیل شود. کارشناسان می گویند احتمالا قحطی تا پایان ماه می در غزه آغاز خواهد شد.

بالاترین دادگاه نیویورک حکم محکومیت هاروی واینستین در سال 2020 را به اتهام جنایت جنایت جنسی لغو کرد، واژگونی که بسیاری از زنان را وحشت زده کرد که تصمیم آنها برای صحبت علیه واینستین، تهیه کننده سرشناس هالیوود، به جنبش #MeToo دامن زد.

دادگاه گفت که قاضی جنایات جنسی مرتکب خطای مهمی شد و به دادستان اجازه داد تا چندین زن را که شهادت داده بودند واینستین به آنها تجاوز کرده است، به عنوان شاهد فراخواند، حتی اگر هیچ یک از این اتهامات منجر به اتهام نشد.

واینستین هنوز یک مرد آزاد نیست. او با 16 سال زندان در کالیفرنیا مواجه است و دادستان منطقه منهتن از طریق سخنگویی گفت که قصد دارد در سال 2020 دوباره محاکمه کند.

منتقد ما جیسون فاراگو می نویسد که دوسالانه ونیز 2024 که این هفته افتتاح شد، در بهترین حالت یک فرصت از دست رفته و در بدترین حالت یک تراژدی هنری است.

فراگو می نویسد، مشکل واقعی این است که چگونه نمایش، بیش از 300 هنرمند با استعدادی را که به نمایش می گذارد، نماد، اساسی، کمینه سازی و متمایز می کند. اگرچه او از نمایشگاه بسیار خوشش می آمد، اما می نویسد که “پیچیدگی انسانی هنرمندان وقتی اعضای یک گروه خوانده می شوند، در جایگاه دوم قرار می گیرد و خود هنر به یک علامت یا یک چیز کوچک تقلیل می یابد.”

حرکات مربیگری: کدام مدیران فوتبال کجا می روند؟

اوپن فرانسه: رافائل نادال شک دارد که آیا می تواند در رولان گاروس بازی کند مگر اینکه احساس بهتری داشته باشد.

گزینه های میزبان در حال کاهش هستند: سالت لیک سیتی برای بازی های المپیک زمستانی 2034 – و احتمالا فراتر از آن – آماده شده است.

مردم آفریقای جنوبی فردا سی امین سالگرد اولین انتخابات پس از آپارتاید را جشن می گیرند.

تنها یک ماه دیگر، در 29 مه، آنها در انتخابات ملی رای خواهند داد که می تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند: کنگره ملی آفریقا که سه دهه است حکومت می کند، ممکن است برای اولین بار اکثریت خود را از دست بدهد.

همکارم لینزی چوتل که از ژوهانسبورگ گزارش می دهد، به من گفت: «تقریباً غیرممکن است که یک سال انتخابات را از یک سالگرد بزرگ جدا کنیم.

او افزود: “سالگرد نه تنها احزاب، بلکه آفریقای جنوبی را نیز وادار می کند که فکر کنند: “30 سال گذشته برای ما چه معنایی داشته است؟” و چگونه می توانیم خوش بینی سیاسی و قدرت اقتصادی را احیا کنیم؟

میراث آپارتاید چگونه بر زندگی امروز آفریقای جنوبی تأثیر می گذارد؟

لینزی: همانطور که در خیابان های حومه ژوهانسبورگ قدم می زنید، می توانید به پیشرفت های انجام شده نگاه کنید. اینجا یک حومه سرسبز است. کافه های پیاده رو وجود دارد. مردم پچ پچ می کنند.

اما بیشتر افرادی که از این پیشرفت سود می برند سفیدپوست هستند. و بیشتر افرادی که روی سرورها کار می کنند یا کارهایی با دستمزد پایین انجام می دهند سیاه پوست هستند. سیاه پوستان آفریقای جنوبی فقط از نظر ثروت به آنها نرسیده اند.

سریع به انتخابات ماه آینده بروید. حالت چطوره؟

محبوبیت ANC احتمالاً در کمترین حد خود است و هرگز مجبور نبوده است تا این اندازه سخت کار کند تا آفریقای جنوبی را متقاعد کند که به آنها رای دهند. برخی از جوانان این رای را مانند سال 94 حیاتی می دانند. خیلی ها عمیقاً ناامید هستند. رسوایی های بالای بیکاری و فساد، ایمان آنها را به سیاستمداران تضعیف کرده است.

احزاب اپوزیسیون در حال افزایش هستند و می گویند: “ما بالاخره در جایی هستیم که فکر می کنیم اکنون می توانیم رهبری کنیم.”

این یک تغییر بزرگ نسبت به سال 1994 است که به نظر می رسد حق نلسون ماندلا و حزبش و پایان آپارتاید است. امسال، حال و هوای رای دهندگانی که من با آنها صحبت کرده ام این است: چگونه از انتخابات برای بازگرداندن کشور به مسیر اصلی و استفاده از آزادی پس از آپارتاید استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید