یک مقام سازمان ملل می‌گوید «هر روز در تلاش‌های امدادی غزه مهم است».


هماهنگ‌کننده ارشد کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای غزه گفت که اسرائیل اقداماتی را برای بهبود ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام داده است، اما هشدار داد که برای رفع نیازهای عظیم به آن باید اقدامات بیشتری انجام شود.

اسرائیل از تلاش برای افزایش جریان کمک به غزه، از جمله با باز کردن یک گذرگاه مرزی اضافی و دریافت محموله در یک بندر مجاور، خبر داده است. اما سازمان ملل متحد با فوریت فزاینده هشدار می دهد که قحطی در راه است و ذخایر هنوز کمتر از سطح مورد نیاز برای جلوگیری از گسترش گرسنگی است.

سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه در نشست شورای امنیت در روز چهارشنبه گفت، در حالی که اسرائیل تلاش‌هایی را برای افزایش دریافت و توزیع کمک انجام داده است، «اقدامات قطعی و فوری بیشتری برای تعیین مسیر برای ادامه جریان کالاهای بشردوستانه و تجاری به غزه مورد نیاز است. “او، نیاز و رسیدن”.

او افزود: «با توجه به مقیاس و گستره تخریب و مقیاس رنج بشر، هر روز اهمیت دارد.»

به گفته سازمان ملل، تعداد کامیون‌های کمک‌رسانی که وارد غزه می‌شوند، افزایش یافته است، اما اندکی. در دو هفته منتهی به دوشنبه، آخرین روزی که ارقام مربوط به آن در دسترس بود، روزانه به طور متوسط ​​195 کامیون از طریق دو گذرگاه اصلی در جنوب غزه وارد غزه می شدند.

این مقدار کمی بالاتر از میانگین روزانه 185 کامیون دو هفته قبل بود، اما هنوز با 300 کامیون مواد غذایی که برنامه جهانی غذا برآورد می‌کند برای شروع برآورده کردن نیازهای اولیه مردم در روز مورد نیاز است، فاصله زیادی دارد.

خانم کاگ، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر سابق هلند، در ماه دسامبر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان رهبری تلاش های کمک رسانی به غزه منصوب شد. این نقش در قطعنامه شورای امنیت با هدف حل و فصل بحران انسانی در غزه که از زمان حملات 7 اکتبر توسط حماس تحت بمباران شدید اسرائیل بوده است، مشخص شد.

کشورهایی از جمله ایالات متحده تلاش کرده‌اند مسیرهای هوایی و دریایی به غزه بیابند، اما گروه‌های امدادی می‌گویند حمل و نقل با کامیون بسیار کارآمدتر خواهد بود. آنها به طور عمیق چالش های ناوبری از طریق پست های بازرسی اسرائیل و سفر در منطقه جنگی، از جمله جاده های صعب العبور، مهمات منفجر نشده و کمبود سوخت را توصیف کردند. اسرائیل کاهش کمک‌ها را رد می‌کند و آژانس‌های سازمان ملل را عامل تاخیرهای بوروکراتیک می‌داند.

خانم کاگ گفت که سازمان ملل با دولت اسرائیل درباره اقدامات فوری مورد نیاز برای بهبود جریان کمک‌ها، از جمله تسهیل روند پست‌های بازرسی اسرائیل، تعمیر جاده‌ها و اجازه دادن به کاروان‌های بشردوستانه برای حرکت طبق برنامه، در تماس است.

اظهارات خانم کاگ بازتاب اظهارات دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه رئیس جمهور بایدن در امور بشردوستانه در غزه بود که روز سه شنبه گفت که کمک به غزه افزایش یافته است اما “کمک های بسیار بیشتری مورد نیاز است”.

دیدگاهتان را بنویسید