پنتاگون می گوید ارتش آمریکا ساخت یک اسکله کمک شناور در نزدیکی غزه را آغاز کرده است


به گفته مقامات وزارت دفاع، مهندسان نظامی روز پنجشنبه ساخت یک اسکله و خاکریز کمک های بشردوستانه شناور را در سواحل غزه آغاز کردند که پس از تکمیل، می تواند به امدادگران کمک کند تا روزانه دو میلیون وعده غذایی را برای ساکنان این منطقه تحویل دهند.

ساخت “مراحل اولیه اسکله موقت و دیوار دریا” سرلشکر پاتریک اس رایدر، سخنگوی وزارت دفاع، گفت که به این معنی است که جدول زمانی پروژه با آنچه مقامات پنتاگون پیش بینی کرده بودند، مطابقت دارد. این ساخت و ساز به گونه ای طراحی شده است که کمک های بشردوستانه را برای دور زدن محدودیت های اسرائیل در کاروان های زمینی به نوار محاصره شده، دور بزند.

ژنرال رایدر گفت که مقامات دفاعی انتظار دارند این پروژه که در اوایل ماه گذشته توسط پرزیدنت بایدن آغاز شد، در اوایل ماه آینده تکمیل شود. این تسهیلات باید شامل یک سکوی دریایی برای انتقال کمک از کشتی ها و یک اسکله شناور برای رساندن کمک ها به خشکی باشد.

سازمان‌های امدادی از این طرح استقبال کردند که تکمیل کننده پرتاب‌های بشردوستانه ارتش آمریکا بر فراز غزه است. اما امدادگران می گویند و مقامات دفاعی نیز اذعان کرده اند که پروژه دریایی جایگزین مناسبی برای کاروان های زمینی نیست. این کاروان های کمکی با شروع جنگ بیش از شش ماه پیش به شدت کاهش یافتند و تنها تا حدی از سر گرفته شده اند.

برخی از مقامات نظامی ایالات متحده نیز به طور خصوصی نگرانی های امنیتی را در مورد این پروژه مطرح کرده اند، به طوری که ژنرال رایدر گفت ارتش در حال بررسی شلیک خمپاره روز چهارشنبه است که کمترین خسارت را در منطقه ای که انتظار می رود برخی از کارها در اسکله انجام شود، وارد کرد. با این حال، به گفته وی، نیروهای آمریکایی در طول حملات خمپاره ای چیزی به منطقه وارد نکردند.

یک اسکله شناور در کنار یک کشتی جنگی در سواحل غزه در حال ساخت است. مقامات وزارت دفاع گفتند که کشتی های جنگی کشتی های بزرگ و حجیمی هستند، بنابراین آنها اسکورت مسلح دارند، به ویژه هنگامی که به سواحل غزه نزدیک می شوند.

سازمان ملل می‌گوید قحطی احتمالاً تا پایان ماه می به غزه خواهد رسید.

امدادگران تنگناهایی را برای کمک در گذرگاه های مرزی به دلیل بازرسی طولانی کامیون ها، زمان محدود عبور و مرور و اعتراضات اسرائیل توصیف می کنند و بر دشواری توزیع کمک در غزه تاکید می کنند. مقامات اسرائیلی مانع از کمک رسانی را رد می کنند و می گویند که سازمان ملل و گروه های امدادی مسئول هرگونه عقب ماندگی هستند.

مقامات ارشد دولت بایدن و مقامات نظامی در طی یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در پنتاگون در بعدازظهر پنجشنبه، درباره نحوه مونتاژ اسکله و اسکله و نحوه کارکرد آن توضیح دادند. مهندسان ارتش در حال ساختن یک تاسیسات روی کشتی های نیروی دریایی در شرق مدیترانه هستند. یکی از مقامات گفت: «مونتاژ قطعات کلیدی اسکله در دریا از روز پنجشنبه آغاز شد.

نمایندگان بایدن اصرار دارند که پنتاگون می تواند کمک های خود را از طریق اسکله شناور بدون قرار دادن چکمه های آمریکایی روی زمین در غزه انجام دهد. مقامات سیستم شاتل مفصلی را توصیف کردند که از طریق آن کمک ها بر روی یک کشتی نیروی دریایی در قبرس بارگیری می شد و به سد منتقل می شد – سکوی شناور – در دریا.

مخفف نظامی پنتاگون برای پروژه J-Lots است که مخفف Joint Logistics Over the Shore است.

دایک در دریا با اسکله شناور که در آن کمک ها به غزه تخلیه می شود متفاوت است. یک مقام ارشد نظامی در جریان گفتگوی تلفنی در پنتاگون به خبرنگاران گفت که یک واحد مهندسی با ارتش اسرائیل یک اسکله شناور را در سواحل غزه لنگر می اندازد.

به گفته این مقام، قایق‌هایی که توسط آژانس‌های امدادی، سازمان ملل یا سایر کشورها اداره می‌شوند، سپس انتظار می‌رود این کمک‌ها را به یک اسکله شناور ببرند، جایی که در کامیون‌هایی که توسط «شخص ثالث» اداره می‌شوند، بارگیری می‌شود. او از ذکر نام شخص ثالث خودداری کرد.

این مقام گفت که اسرائیل یک تیپ برای تامین امنیت نیروهای آمریکایی و امدادگرانی که در اسکله کار می کنند فراهم می کند.

این مسئول گفت که انتظار می رود این عملیات برای حدود 90 کامیون در روز امداد کافی را فراهم کند که با تکمیل ظرفیت سیستم به 150 کامیون در روز افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید