جلسه جمعه: دادگاه عالی به پرونده مصونیت ترامپ رسیدگی می کند


پس از یک جلسه استماع سه ساعته در واشنگتن، به نظر می‌رسد که اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی آماده است تا دامنه پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ را به اتهام توطئه برای اخلال در انتخابات 2020 محدود کند.

حکم در مورد مصونیت رئیس جمهور سابق از تعقیب قضایی احتمالاً پرونده را به دادگاه بدوی بازگرداند و می تواند محاکمه را تا پس از انتخابات نوامبر به تعویق بیندازد. چندین قاضی منصوب شده توسط جمهوری خواهان نسبت به عواقب درازمدت پیگرد قانونی روسای جمهور سابق آینده به خاطر اقدامات خود ابراز نگرانی کرده اند.

ترامپ که متهم به تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 است، مدعی است که از مصونیت مطلق از اتهامات برخوردار است. این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی است که او با آن روبرو است، که اکنون تنها یکی از آنها در نیویورک محاکمه شده است.

بعدش چیه: تصمیم نهایی می تواند در اوایل تابستان گرفته شود. اگر اگر ترامپ پیروز شود، دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم پیگرد قانونی را کنار خواهد گذاشت.

دادگاه در نیویورک: دیوید پکر، ناشر سابق روزنامه، شهادت داد که چگونه به دفن داستان های رسوایی درباره ترامپ قبل از انتخابات 2016 کمک کرده است، از جمله داستانی با ستاره فیلم های پورن استورمی دانیلز.


تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز اعلام کرد که اجساد بیشتری را در یک گور دسته جمعی در محوطه بیمارستانی در غزه کشف کرده است. آنها گفتند که اکنون 392 جسد را پیدا کرده اند که از 283 جسد که قبلا شناسایی کرده بودند کمتر است.

نظرات متناقضی بین اسرائیل و مقامات غزه در مورد چگونگی و زمان دفن برخی از اجساد وجود دارد. تحلیل تایمز از ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی و تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که فلسطینی‌ها حداقل دو مورد از سه گور را در هفته‌های قبل از حمله نیروهای اسرائیلی به محوطه حفر کردند.

گروگان ها: پرزیدنت بایدن و رهبران 17 کشور دیگر از حماس خواستند تا همه گروگان های گرفته شده در حملات 7 اکتبر به اسرائیل را آزاد کند.


بالاترین دادگاه نیویورک دیروز حکم محکومیت هاروی واینستین در سال 2020 را به اتهامات جنایت جنسی-جنایت جنسی، واژگونی خیره کننده در یک پرونده تاریخی از دوران #MeToo لغو کرد.

دادگاه حکم داد که واینستین محاکمه عادلانه ای دریافت نکرده است: به این نتیجه رسید که قاضی با اجازه دادن به دادستان برای شهادت تعدادی از زنان که گفته اند واینستین آنها را مورد تعرض قرار داده است اما اتهامات آنها بخشی از اتهامات علیه او نبوده است، مرتکب خطای مهمی شده است.

دومماراجو گوکش، استاد بزرگ هندی 17 ساله، تاریخ ساز شد. او جوان‌ترین بازیکنی بود که تا به حال در مسابقات کاندیداها پیروز شده و جوان‌ترین بازیکنی بود که به مسابقات قهرمانی شطرنج جهان راه یافت.

مردم آفریقای جنوبی فردا سی امین سالگرد اولین انتخابات پس از آپارتاید را جشن می گیرند.

تنها در یک ماه، در 29 مه، آنها در انتخابات ملی رای خواهند داد که می تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند: کنگره ملی آفریقا که سه دهه است حکومت کرده است، ممکن است برای اولین بار اکثریت خود را از دست بدهد.

همکارم لینزی چوتل که از ژوهانسبورگ گزارش می دهد، به من گفت: «تقریباً غیرممکن است که یک سال انتخابات را از یک سالگرد بزرگ جدا کنیم.

او افزود: “سالگرد نه تنها حزب، بلکه آفریقای جنوبی را نیز وادار می کند که فکر کنند: 30 سال گذشته برای ما چه معنایی داشته است؟” و چگونه می توانیم خوش بینی سیاسی و قدرت اقتصادی را احیا کنیم؟

میراث آپارتاید چگونه بر زندگی امروز آفریقای جنوبی تأثیر می گذارد؟

لینزی: همانطور که در خیابان های حومه ژوهانسبورگ قدم می زنید، می توانید به پیشرفت های انجام شده نگاه کنید. اینجا یک حومه سرسبز است. کافه های پیاده رو وجود دارد. مردم پچ پچ می کنند.

اما بیشتر افرادی که از این پیشرفت سود می برند سفیدپوست هستند. و بیشتر افرادی که روی سرورها کار می کنند یا کارهایی با دستمزد پایین انجام می دهند سیاه پوست هستند. سیاه پوستان آفریقای جنوبی فقط از نظر ثروت به آنها نرسیده اند.

سریع به انتخابات ماه آینده بروید. حالت چطوره؟

محبوبیت ANC احتمالاً در کمترین حد خود است و هرگز مجبور نبوده است تا این اندازه سخت کار کند تا آفریقای جنوبی را متقاعد کند که به آنها رای دهند. برخی از جوانان این رای را مانند سال 94 حیاتی می دانند. بسیاری از آنها عمیقاً ناامید هستند. رسوایی های بالای بیکاری و فساد، ایمان آنها را به سیاستمداران تضعیف کرده است.

احزاب اپوزیسیون در حال افزایش هستند و می گویند: “ما بالاخره در جایی هستیم که فکر می کنیم اکنون می توانیم رهبری کنیم.”

این یک تغییر بزرگ نسبت به سال 1994 است که به نظر می رسد حق نلسون ماندلا و حزبش و پایان آپارتاید است. امسال، حال و هوای رای دهندگانی که با آنها صحبت کردم این بود: چگونه می توانیم از انتخابات برای بازگرداندن کشور به مسیر اصلی و استفاده از آزادی پس از آپارتاید استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید