پره های آسیاب بادی مولن روژ در پاریس سقوط می کند


برای بیش از یک قرن، آسیاب بادی قرمز روشن مولن روژ نشانه ای در همه جا در بالای کاباره معروف بوده است.

اما روز پنجشنبه، پاریسی‌ها با منظره نگران‌کننده پره‌های آسیاب بادی خم شده و روی زمین پس از شکستن و سقوط یک شبه از خواب بیدار شدند.

فیلمی که روز پنجشنبه در رسانه های محلی پخش شد، تیغه هایی را نشان داد که روی زمین مقابل ساختمان در هم پیچیده شده اند. سه حرف از تابلوی درخشان «مولن روژ» نیز افتاد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی پاریس گفت که آتش نشانان پس از ساعت 2 بامداد به منطقه فراخوانده شدند و آنها سازه را بررسی کردند تا مطمئن شوند که هیچ چیز دیگری در خطر سقوط نیست. با ایمن سازی منطقه و آسیبی به کسی وارد نشد، آتش نشانان به سرعت محل را ترک کردند. کارگران بودند مجموعه زباله صبح پنجشنبه.

سخنگوی مولن روژ از طریق پیامک گفت که سقوط ناشی از “مشکلات مکانیکی” بوده است و تایید کرد که کسی آسیب ندیده است. به گفته وی، چنین حادثه ای برای اولین بار در تاریخ سایت رخ داده است.

مولن روژ امسال صد و سی و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. او به دلیل میزبانی شب های وحشیانه و نمایش های عجیب و غریب شهرت به دست آورد و رقصندگانش نقش مهمی در آوردن سبک دیوانه وار رقص مدرن کانکان به جریان اصلی داشتند. در سال‌های اخیر، او به دنبال جذب جمعیت جوان‌تر بوده و یک بار روی پشت بام در کنار تیغه‌های آسیاب بادی افتتاح کرده است.

قبلاً ویران شده بود: در سال 1915، آتش سوزی محل را نابود کرد و تنها ده سال بعد بازگشایی شد.

سخنگوی مولن روژ گفت که تیغه ها “به زودی تعمیر خواهند شد.” روز پنجشنبه مشخص نشد که دقیقا چه مشکل مکانیکی باعث شکسته شدن تیغه ها شده است.

او گفت که یک شرکت شخص ثالث هر دو ماه یک بار آسیاب بادی را بازرسی می کند و آخرین بار در ماه فوریه تیغه ها را بازرسی کرد.

اما کسب و کار در کاباره، که در آن دو اجرا در روز برگزار می شود، طبق معمول پیش رفت.

او گفت: «مولن روژ باز است.

سگالن لو استرادیک گزارشی از پاریس ارائه کرد.



دیدگاهتان را بنویسید