جنگ اسرائیل و حماس: به روز رسانی زنده – نیویورک تایمز


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه گفت که تظاهرات در دانشگاه های ایالات متحده علیه جنگ اسرائیل در غزه “وحشتناک” است و باید متوقف شود.

اظهارات آقای نتانیاهو می تواند اختلافات را در مورد تظاهرات عمیق تر کند. آنها همچنین می توانند برای رهبران جمهوری خواه که از معترضان انتقاد کرده و مدیریت دانشگاه و دموکرات ها را به ناتوانی در محافظت از دانشجویان یهودی در برابر حمله متهم کرده اند، مهمات تهیه کنند.

نتانیاهو گفت: «آنچه در دانشگاه های آمریکا اتفاق می افتد وحشتناک است. «یک اوباش یهودستیز دانشگاه های پیشرو را تصرف کرده است. آنها خواهان نابودی اسرائیل هستند. آنها به دانش آموزان یهودی حمله می کنند. آنها به دانشکده عبری حمله می کنند.

دریافت پاسخ از دانش آموزانی که به یک گروه نپیوستند بلافاصله ممکن نبود.

تعداد نسبتا کمی از دانشجویان ماه‌هاست که در دانشگاه‌های مناطق مختلف کشور در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه که پس از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر آغاز شد و حدود 1200 نفر یا بیشتر کشته شدند، تظاهرات کردند. بیش از 200 نفر دیگر گروگان گرفته شدند. از آن زمان، به گفته مقامات غزه، بیش از 34000 نفر در حملات هوایی و درگیری های اسرائیل کشته شده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

اصلی ترین خواسته سیاسی معترضان این است که دولت آمریکا ارسال کمک های نظامی به اسرائیل را متوقف کند. برخی از دانشجویان همچنین از دانشگاه‌ها خواسته‌اند که سرمایه‌گذاری در تولیدکنندگان اسلحه را متوقف کنند و سهام بنیادها و مشاغلی را که می‌گویند از تهاجم اسرائیل به غزه و اشغال سرزمین فلسطین سود برده‌اند، بفروشند یا واگذار کنند.

سازمان‌دهندگان بسیاری از گروه‌های دانشجویی که در سرتاسر کشور تظاهرات می‌کنند، گفتند که خشونت و یهودستیزی را محکوم می‌کنند. اما برخی از معترضان از توهین‌های ضد یهودی و ضد اسرائیلی و سایر الفاظ تهدیدآمیز استفاده کردند و برخی از دانشجویان یهودی گفتند که احساس ناامنی می‌کنند. برخی از معترضان همچنین با حماس ابراز همدردی کردند که قبل از جنگ غزه را تحت کنترل داشت و قول داده اسرائیل را نابود کند.

در روزهای اخیر، اعتراضات در برخی از برجسته ترین موسسات دانشگاهی کشور از جمله کلمبیا، ییل، کرنل و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس تشدید شده است. پلیس پاسخ داد و در برخی موارد صدها نفر را دستگیر کرد.

یکی از نتایج این بود که رهبران دانشگاه مجبور شدند با توجه به اینکه برخی از معترضان از الفاظ یهودستیزانه استفاده می‌کردند، تا کجا اجازه اعتراض‌ها را که به طور گسترده به عنوان آزادی بیان حمایت می‌شود، بجنگند. برخی از دانشجویان و رهبران یهودی نیز می گویند که تظاهرات خود را ضد یهود یا تحریک کننده یهودی ستیزی می دانند.

آقای نتانیاهو با نشان دادن معترضان ضدجنگ به عنوان ضد یهود، به برخی از رهبران جمهوری خواه می پیوندد که به شدت از رهبران دانشگاه ها و دولت بایدن به دلیل کم کاری برای سرکوب اعتراضات انتقاد کرده اند.

ماه گذشته، آقای نتانیاهو در یک ضیافت ناهار پشت درهای بسته با جمهوری خواهان سنا صحبت کرد و از رهبر اکثریت دموکرات، سناتور چاک شومر از نیویورک انتقاد کرد. آقای شومر که یهودی است در یک سخنرانی در سنا گفت که آقای نتانیاهو مانعی برای صلح در خاورمیانه است و خواستار برگزاری انتخابات جدید برای جایگزینی او شد.

روز چهارشنبه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک، محل یکی از برجسته‌ترین اعتراضات دانشجویی، بازدید کرد. آقای جانسون گفت پرزیدنت بایدن باید اقداماتی انجام دهد، از جمله اعزام بالقوه گارد ملی، برای سرکوب اعتراضات در کلمبیا، که به گفته او به خشونت و یهودستیزی تبدیل شده است.

تظاهرات یک سردرد سیاسی برای رئیس جمهور بایدن است زیرا معترضان دانشجو و دیگر دموکرات های چپگرا که با او همدردی می کنند، حوزه های انتخابیه کلیدی در امیدهای انتخاباتی مجدد او در نوامبر هستند.

با به تصویر کشیدن اعتراضات در چنین دسته بندی های اخلاقی سفت و سخت، رهبر اسرائیل می تواند وابستگی سیاسی آقای بایدن را تقویت کند.

به نظر می‌رسد که آقای نتانیاهو اعتراض‌ها به تعقیب جنگ غزه توسط دولتش را با نفرت از یهودیان یکی می‌داند. او گفت که تظاهرات در پردیس‌های کالج‌های آمریکا «یادآور اتفاقی است که در دانشگاه‌های آلمان در دهه 1930 رخ داد»، اشاره‌ای آشکار به گروه‌های دانشجویی طرفدار نازی‌ها که از نظر ایدئولوژیک ستیزه‌جویانه بودند و به گفته دایره‌المعارف هولوکاست، با نیروهای امنیتی برای اجرای دستورات هیتلر همکاری کردند. دستور جلسه. . .

او گفت: “این غیر صادقانه است.” “این باید متوقف شود.”

اندکی پس از به قدرت رسیدن در سال 1933، نازی ها قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن بسیاری از اساتید دانشگاه یهودی اخراج شدند و گروه های دانشجویی به اعمال خشونت و ارعاب اساتید و دانشجویان یهودی تحریک شدند.

دیدگاهتان را بنویسید