غول معدنی BHP پیشنهادی 39 میلیارد دلاری برای رقیب آنگلو امریکن ارائه می دهد


گروه BHP، بزرگترین شرکت معدنی جهان، پیشنهاد کرده است تا رقیب آنگلو امریکن را در معامله ای تصاحب کند که می تواند در زمانی که تقاضا برای مس در حال افزایش است، صنعت را تکان دهد.

BHP روز پنجشنبه اعلام کرد پیشنهادی به ارزش 31.1 میلیارد پوند یا 39 میلیارد دلار برای Anglo ارائه کرده است که یکی از بزرگترین معاملات این صنعت در سال‌های اخیر است. در صورت موفقیت آمیز بودن، این خرید بزرگترین معدنکار مس جهان را در زمان افزایش گرسنگی جهانی برای این فلز، که برای انتقال انرژی سبز ضروری است، ایجاد می کند.

Anglo تأیید کرد که “پیشنهاد ناخواسته، غیر الزام آور و بسیار مشروط برای ترکیب از BHP” دریافت کرده است و هیئت مدیره آن در حال بررسی این پیشنهاد با مشاوران خود است.

تقاضا برای مس و سایر کالاها با دور شدن جهان از سوخت‌های فسیلی و افزایش تقاضا برای فناوری‌های انرژی پاک مانند توربین‌های بادی، باتری خودروهای الکتریکی و پنل‌های خورشیدی افزایش یافته است. در ایالات متحده، امضای قانون آب و هوا و انرژی پرزیدنت بایدن، قانون کاهش تورم، شامل صدها میلیارد دلار اعتبار مالیاتی است تا به شرکت ها کمک کند تا به منابع انرژی کم کربن روی بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید