پنج شنبه – نیویورک تایمز


پس از هفته ها تاخیر، مذاکرات و حواس پرتی، اسرائیل این هفته اشاره کرد که حمله به رفح کاملا قریب الوقوع است.

هواپیماهای جنگی اسرائیل این هفته رفح را بمباران کردند و یک مقام اسرائیلی گفت در صورت آغاز تهاجم غیرنظامیان به منطقه امن در سواحل مدیترانه منتقل خواهند شد.

اسرائیل اصرار دارد که حمله به رفح، شهر جنوبی که بیش از یک میلیون غزه در آن پناه گرفته‌اند، برای از بین بردن شبه‌نظامیان پنهان‌شده در شبکه‌ای از تونل‌ها و تضمین آزادی گروگان‌ها ضروری است. ایالات متحده علیه اسرائیل که بدون برنامه ریزی دقیق برای حفاظت از غیرنظامیان، عملیات نظامی بزرگی را در آنجا انجام می دهد.

در حال حاضر، حماس در جنوب غزه محبوس است، درگیری‌های شدید تا حد زیادی فروکش کرده است، آتش‌بس همچنان امکان‌پذیر است، و این تاخیر به آرام کردن مقامات آمریکایی که مخالف تهاجم هستند کمک می‌کند. برخی از تحلیلگران حتی گفته اند که اسرائیل ممکن است هرگز به رفح حمله نکند و این تهدید صرفاً اهرم فشاری برای حماس در جریان مذاکرات است.

بایدن گفت: «این جهان را امن تر خواهد کرد. و رهبری آمریکا در جهان را ادامه می دهد.»

سناتور میچ مک‌کانل، جمهوری‌خواه کنتاکی، که رهبر اقلیت مجلس نمایندگان است، در کمک به تصویب برنامه نجات پس از ماه‌ها بن‌بست در کنگره بر سر جمهوری‌خواهان انزواطلب، بسیار مهم بود.

این بسته همچنین شامل یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه به غزه و 15 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل است. بایدن بار دیگر تاکید کرد که تعهد او به اسرائیل “آهنین” است، حتی با افزایش حمایت آمریکا از نیروهای اسرائیلی در غزه.

اخبار بیشتر از اوکراین:


رودی جولیانی، مارک میدوز، بوریس اپستین و چندین نفر دیگر که در جریان انتخابات 2020 به دونالد ترامپ مشاوره می‌دادند، دیروز در آریزونا و همچنین تقلب در رأی‌دهی که پس از شکست تلاش کردند او را در قدرت نگه دارند، متهم شدند.

این کیفرخواست شامل اتهامات توطئه، تقلب و جعل مربوط به تلاش های ادعایی متهمان برای لغو نتایج انتخابات 2020 است. ترامپ که در منهتن محاکمه می‌شود، به عنوان یکی از توطئه‌گران غیرقانونی معرفی شده است.

گروهی رو به رشد از برنامه های دستیار مجازی وجود دارد که هوش مصنوعی و نیروی انسانی را برای کمک به والدین برای مدیریت زندگی خانوادگی خود ترکیب می کنند.

این برنامه ها به عنوان دستیاران زیبا با نام هایی مانند Johanna، Ohai و Milo طراحی شده اند. همکارم آماندا هس یوهانا را امتحان کرد و متوجه شد “کار سختی که می توانم به یک ماشین بسپارم در واقع انسانی تر و ارزشمندتر از آن چیزی است که فکر می کردم.”

  • عکس عزیز: پرتره Fraulein Lieser، نقاشی گمشده گوستاو کلیمت متعلق به سال 1917، دیروز به قیمت 35 میلیون یورو به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

  • متاستایل: زنجیر نقره. کت های پوست گوسفند. منتقد ارشد مد ما می نویسد که مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی شرکت، تی شرت های خاکستری خود را برای لباس هایی که “طرف مهربان تر و ملایم تر فناوری” را نشان می دهد کنار گذاشته است.

  • داربست ابدی: موانع ایمنی نیویورک می توانند برای سال ها روی پیاده روها باقی بمانند.

لیگ جوانان یوفا: خیلی بیشتر از لیگ قهرمانان نوجوانان.

پیشنهادی برای تغییر تنیس: گرند اسلم یک برنامه تور ممتاز ارائه می دهد.

خودروهای ایمنی فرمول 1: نحوه کار آنها و ایده هایی برای بهبود.

«بخش شاعران شکنجه شده»، تحقیق طولانی تیلور سوئیفت در رابطه اخیرش، به اندازه برخی از آلبوم های دیگر او محبوبیتی ندارد. صدا، مضمون و برداشت آلبوم مورد بحث منتقدان پاپ ما بود.

لیندزی زولادز که آلبوم را نقد کرده است، گفت: «این احساس به نظر می‌رسد که آلبومی برای 5 درصد از شنوندگان برتر او است – طرفدارانی که از هر حرکت او دفاع می‌کنند و تمام نشانه‌های شعری او را بررسی می‌کنند.» “به نظر می رسد همه افراد دیگر به طور کلی از این موضوع گیج یا ناراضی هستند. اما سوئیفت کسی است که احساس می‌کند مورد قدردانی قرار نگرفته و درک نشده است، بنابراین شاید استقبال ترکیبی از این آلبوم، سوخت موشک خلاقانه‌ای باشد که او را وارد دوره بعدی خود می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید