هرج و مرج پایدار: تصاویری از سومین سال جنگ در اوکراین


در حالی که بزرگترین و مرگبارترین جنگ اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به سومین سال خود می رسد، مقیاس ویرانی ناشی از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین همچنان در حال افزایش است.

خط مقدم صحنه خشونت وحشتناکی است که بر اساس برآوردهای محافظه کار غربی، صدها هزار سرباز روسی و اوکراینی کشته یا زخمی شده اند. فهرست شهرها و شهرهای اوکراین که عمدتاً توسط بمب ها و توپخانه های روسیه با خاک یکسان شده بودند، هر ماه در حال افزایش است.

نیروهای روسی با گام های کوچک پیشروی کردند و تلفات حیرت انگیزی را متحمل شدند تا شهرهایی مانند آودیوکا را که مسکو در فوریه تصرف کرد، تصرف کنند.

در حالی که روسیه به بمباران واحدهای نظامی و غیرنظامیان در سراسر کشور با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین ادامه می‌دهد، میلیون‌ها اوکراینی ساعت‌ها را در پناهگاه‌های بمب سپری کرده‌اند. شبکه انرژی اوکراین به شدت آسیب دیده است – کار می کند، اما به صورت پراکنده. هزاران مدرسه، بیمارستان و مؤسسه فرهنگی آسیب دیده یا ویران شدند. میلیون ها نفر خانه های خود را از دست دادند.

در تمام این مدت، عکاسان نیویورک تایمز و سایر سازمان‌های خبری جنگ را شرح می‌دادند و بخشی از چگونگی تجربه سربازان و غیرنظامیان را به تصویر می‌کشیدند. برخی از تصاویر، به گفته عکاسان ما، هرگز آنها را ترک نمی کنند.

این گالری حاوی تصاویر گرافیکی است.


دیدگاهتان را بنویسید