جلسه توجیهی روز پنجشنبه: به نظر می رسد اسرائیل آماده حمله به رفح است


متحدان اسرائیل این کشور را تحت فشار قرار داده اند تا به رفح، شهری در جنوب غزه که محل زندگی میلیون ها آواره فلسطینی است، خودداری کند. اما اسرائیل این هفته اشاره کرد که حمله ای به آنجا قریب الوقوع است.

روز دوشنبه، یک مقام نظامی اسرائیل گفت که در صورت آغاز تهاجم، غیرنظامیان به منطقه امن در امتداد ساحل منتقل خواهند شد. اسرائیل همچنین رفح را بمباران کرد که باعث ترس برخی از غیرنظامیان از حمله زمینی به دنبال آن شد.

اسرائیل می‌گوید که عملیات رفح برای ریشه‌کن کردن شبه‌نظامیانی که در شبکه‌ای از تونل‌ها در زیر شهر پنهان شده‌اند، برای دستگیری یا کشتن رهبران حماس که گمان می‌رود در آنجا حضور دارند و تضمین آزادی گروگان‌های باقی‌مانده ربوده‌شده در اکتبر تحت رهبری حماس، ضروری است. 7 حمله

اما این تهاجم برای مردم غیرنظامی ویرانگر خواهد بود. منطقه انسانی که به عنوان مکانی احتمالی برای خروج آنها شناسایی شده است، از قبل مملو از مهاجران است.

آنروا: پس از انتشار گزارشی مبنی بر رد ادعاهای اسرائیل مبنی بر پناه دادن به تروریست ها در این سازمان، آلمان اعلام کرد که کمک های مالی به آژانس سازمان ملل در امور فلسطین را بازگرداند. آلمان بعد از ایالات متحده دومین اهداکننده بزرگ آژانس است

گروگان ها: هرش گلدبرگ-پائولین، اسرائیلی-آمریکایی که بخشی از بازوی خود را در حملات 7 اکتبر از دست داد، در ویدئویی از حماس ظاهر شد. او از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد و گفت که حدود 200 روز در گروگان بوده است.


پرزیدنت بایدن دیروز بسته کمک خارجی را امضا کرد که شامل نزدیک به 61 میلیارد دلار کمک به اوکراین است. او گفت که محموله‌های تسلیحاتی «در عرض چند ساعت» آغاز خواهد شد.

این کمک ها شامل مهماتی است که می تواند به اوکراین کمک کند تا به عمق اراضی تحت کنترل روسیه حمله کند.

هفته گذشته، ایالات متحده مخفیانه یک سامانه موشکی دوربرد جدید موسوم به ATACMS را به اوکراین فرستاد. به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، اوکراین از این سلاح برای حمله به فرودگاه نظامی روسیه در کریمه و نیروهای روسی در شهر بندری بردیانسک در دریای آزوف استفاده کرد. موشک های دوربرد بیشتری در بسته کمکی جدید گنجانده شده است.

پنتاگون اعلام کرد که اولین دسته از تسلیحات شامل موشک های زمین به هوای استینگر و سایر مهمات ضد هوایی، پرتابه های 155 میلی متری، موشک های هدایت شونده ضد تانک جاولین، مهمات خوشه ای و خودروهای جنگی را تحویل خواهد داد.

ناتو: در بهار امسال حدود 90000 سرباز از کشورهای اتحاد در اروپا آموزش دیدند. هدف از نمایش قدرت ارسال پیام تند به روسیه برای دور زدن اوکراین است.

خارکف: از ماه مارس، روسیه دومین شهر بزرگ اوکراین را با یکی از مرگبارترین سلاح های موجود در زرادخانه خود بمباران می کند: بمب های هدایت شونده قدرتمندی که به بمب های کروز معروف هستند.

حکومت نظامی شهر میوادی، یک مرکز تجاری کلیدی در مرز با تایلند را پس از چند هفته پس از تصرف شورشیان، بازپس گرفت. تصرف این شهر مهم ترین پیروزی شورشیان از زمان کودتای نظامی 2021 بود.

آخرین زمینه: طی چند ماه گذشته، نیروهای مقاومت ده‌ها شهر و پایگاه نظامی را در مناطق مرزی میانمار به تصرف خود درآورده‌اند. میوادی جایزه بزرگی بود.

مارک زاکربرگ زمانی به پوشیدن یک تی شرت خاکستری هر روز معروف بود. او اخیراً با پوشیدن کتهای پوست گوسفند و زنجیر نقره‌ای آرایش کرده است. ظاهر جدید او به نوعی او را به چهره ای مهربان تر و ملایم تر از فناوری تبدیل کرد، در زمانی که در نوری تاریک تر و مشکوک تر قرار گرفت.

ونسا فریدمن، منتقد اصلی مد ما در مورد ظاهر جدید زاکربرگ نوشت.

  • کلیمت گمشده: پرتره Fraulein Lieser، یک نقاشی مرموز و گمشده متعلق به سال 1917، در حراجی به قیمت 35 میلیون یورو فروخته شد.

  • نه افسر، من مشروب نخوردم: پس از تایید پزشکان، مردی از رانندگی در حالت مستی خلاص شد که او به بیماری نادری مبتلا است که باعث می‌شود بدنش آبجو دم بکشد.

«بخش شاعران شکنجه‌شده» 31 آهنگی است که به رابطه اخیر تیلور سویفت می‌پردازد. علیرغم هیاهوی تبلیغاتی، ثابت شد که نسبت به برخی از کارهای قبلی او کمتر مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

نویسندگان موسیقی ما درباره آلبوم، که ظاهراً برای وسواس‌ترین طرفداران او ساخته شده بود، و اینکه چگونه روایت او به تکامل خود ادامه می‌دهد، بحث کردند.

همکارم بن سزاریو می گوید: «من خودم را آموزش دادم که به آثار تیلور سویفت از چشم طرفدارانش نگاه کنم. “برای درک سوئیفت، که ارتباطش با شنوندگان قلب موفقیت اوست، ضروری است، و همچنین بخشی از خود هنر شده است. سوال فقط این نیست که سوئیفت چه می گوید، بلکه این است که او به طرفدارانش چه می گوید و آنها چگونه به آن واکنش نشان می دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید