پدرو سانچز، رهبر اسپانیا، به دلیل تحقیقات همسرش در حال بررسی استعفا است


پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا چهارشنبه شب گفت که در حال بررسی استعفای خود پس از آغاز تحقیقات یک قاضی در مورد اتهامات سوء استفاده همسر آقای سانچز از موقعیت خود برای کمک به دوستانش برای برنده شدن قراردادهای دولتی است.

این تحولات اسپانیا را متحیر کرد و در مورد آینده سیاسی شاید شناخته شده ترین رهبر مترقی اروپا، تنها چند ماه پس از آن که او با تشکیل یک ائتلاف متلاشی شده و کسب دومین دوره قدرت، انتظارات گسترده را به چالش کشید، تردید ایجاد کرد.

آقای سانچز نوشت: «من باید بایستم و فکر کنم یک نامه طولانی چهارشنبه شب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X منتشر کرد. او گفت که او تمام تعهدات سیاسی خود را تا روز دوشنبه لغو کرد تا تصمیم بگیرد که آیا باید “به رهبری دولت ادامه دهد یا از این افتخار دست بردارد.”

به نظر می رسد که آقای سانچز اخیراً مانع مهم دیگری را برطرف کرده است، و اطمینان می دهد که جنبش استقلال کاتالونیا از ائتلاف او حمایت خواهد کرد و باعث می شود دوره دوم او در دولت قوی به نظر برسد.

اما همه چیز در صبح چهارشنبه زمانی که یک قاضی به شکایت رسمی گروه راست افراطی ماناس لیمپیاس پاسخ داد و دستور داد تا شواهدی علیه همسر نخست وزیر، بگونیا گومز، به اتهام دست اندازی به نفوذ انجام شود، تغییر کرد. جزئیات بیشتر بلافاصله در دسترس نبود.

در نامه ای طولانی که در X منتشر شد، آقای سانچز ادعا کرد که این اتهامات به انگیزه مخالفان سیاسی او، حزب مردم، یا PP، و Vox بوده است.

حزب PP در پیامی در ایکس پاسخ داد: مشکل او سیاسی نیست، قضایی است و او مسئول اپیزودی است که وجهه بین المللی کشور ما را خدشه دار می کند.

آقای سانچز گفت: “این یک عملیات آزار و اذیت و تخریب از طریق زمین، دریا و هوا است تا با حمله به همسرم، من را از نظر سیاسی و شخصی تضعیف کند.”

وی افزود که روز دوشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد تا تصمیم خود را به کشور اطلاع دهد.



دیدگاهتان را بنویسید