جنگ اسرائیل و حماس و اخبار غزه: به روز رسانی در زمان واقعی


سه شنبه شب، صدها معترض طرفدار فلسطین برای جشن عید فصح در مقابل خانه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، تجمع کردند.اعتبار…آدام گری برای نیویورک تایمز

در حالی که سناتور چاک شومر از نیویورک برای رای گیری نهایی در مورد بسته کمکی که شامل 26 میلیارد دلار برای اسرائیل و میلیاردها دلار دیگر برای اوکراین و تایوان است، آماده می شد، حداقل 100 معترض پس از مسدود شدن دو ساعت در محله او در بروکلین دستگیر شدند خواستار پایان دادن به حمایت نظامی ایالات متحده از اسرائیل شود.

اگرچه آقای شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌ها در واشنگتن بود، تظاهرکنندگان روز سه‌شنبه در میدان بزرگ ارتش، یک بلوک از خانه‌اش در بروکلین، محل تظاهرات منظم از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس، تجمع کردند. با غروب خورشید، صدها نفر دور یک بنر دایره‌ای گرد آمدند که یک بشقاب سدر بود که روی آن نوشته شده بود: «یهودیان می‌گویند: تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» در کنار تصاویر غذاهایی که در طول وعده غذایی سدر خورده شده بودند.

“این مثل همیشه یک سدر نخواهد بود. مورگان بسیچیس، یکی از اعضای گروه مترقی صدای یهودی برای صلح، به حضار گفت: این زمان عادی نیست.

اعضای صدای یهودی برای صلح به دلیل مسدود کردن یک تقاطع در بروکلین دستگیر شدند.اعتبار…آدام گری برای نیویورک تایمز

پس از سخنرانی تعدادی از سخنرانان در این تجمع، بخش بزرگی از جمعیت به خیابان بین لبه شمالی پارک پراسپکت و طاق یادبود سربازان و ملوانان راهپیمایی کردند و ترافیک را مسدود کردند و رانندگان را مجبور به زدن علائم خود کردند. افسران پلیس ناظر این رویداد به تظاهرکنندگان هشدار دادند که در صورت عدم ترک آنها دستگیر خواهند شد. وقتی آنها در جای خود ماندند، مأموران با دستبند و زیپ به آنها نزدیک شدند و شروع به دستگیری آنها کردند. در این جنون، مشخص نبود که دقیقا چند نفر قبل از متفرق شدن جمعیت دستگیر شدند. اما به نظر می رسد که حداقل 100 معترض، که برخی از آنها جلیقه های بازتابنده روی تی شرت های مشکی رنگی که روی آن عبارت “یهودیان می گویند آتش بس” نقش بسته بودند، دو به دو هدایت شدند.

این تظاهرات که توسط گروه‌های یهودی طرفدار فلسطین سازماندهی شد، جشن عید فصح را برای یهودیان نیویورک و فراتر از آن رقم زد، زیرا دانشگاه‌ها و میزهای شام خانوادگی تأثیرات موجی جنگ اسرائیل و حماس را احساس می‌کردند.

استفانی فاکس، مدیر اجرایی صدای یهودی برای صلح، گفت که این اعتراض در عید فصح برای ارسال پیامی به آقای شومر در حالی برگزار شد که سنا به رای گیری نهایی در مورد کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان نزدیک شده بود. حدود 9 میلیارد دلار از این بسته 95 میلیارد دلاری برای “کمک های بشردوستانه جهانی” از جمله برای غیرنظامیان در غزه در نظر گرفته شده است. (این بسته بعداً با 79 رأی موافق در برابر 18 رأی موافق تصویب شد.)

خانم فاکس در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت: “همه چیز در مورد سنت های ما ما را وادار می کند تا هر کاری که باید انجام دهیم تا جلوی این جنایات تاریخی را بگیریم که به نام ما و با دلارهای مالیاتی ما انجام می شود.”

آقای شومر تا حد زیادی بخشی از تشکیلات طرفدار اسرائیل در واشنگتن محسوب می شود. اما اخیراً او به تندی درباره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صحبت کرد.اعتبار…کنی هولستون / نیویورک تایمز

آقای شومر، یکی از مقامات ارشد انتخاباتی یهودی در ایالات متحده، اخیراً خواستار برگزاری انتخابات برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس از پایان جنگ شده است. سرزنش او از رهبر دولت یهود در ماه گذشته – در سخنرانی او همچنین از عشق خود به دولت اسرائیل و وحشت خود در حمله 7 اکتبر توسط حماس صحبت کرد – شکاف بین اسرائیل و ایالات متحده را آشکار کرد. به گفته تحلیلگران، مهمترین متحد.

بت میلر، مدیر سیاسی صدای یهودی برای صلح، در تظاهرات روز سه شنبه گفت: «سناتور شومر اخیراً در مجلس سنا در مورد نخست وزیر نتانیاهو بسیار تند صحبت کرد. انجام این کار از یک سو و از سوی دیگر پاداش دادن به نخست وزیر نتانیاهو با فشار دادن این بسته بودجه نظامی، نشان می دهد که او در مورد تغییر عملا سیاست ایالات متحده برای ایجاد تغییر جدی نیست.»

یکی از شرکت‌کنندگان، کالوین هریسون، 29 ساله، یک سازمان‌دهنده اجتماعی که در منهتن زندگی می‌کند، گفت که او در Grand Army Plaza بود “زیرا من یهودی هستم و به این باور رسیده‌ام که یهودیت درباره عدالت است.”

وی ادامه داد: عید پاک جشن رهایی برای آینده است. ما نمی توانیم آزادی را برای خود جشن بگیریم در حالی که به فلسطینی ها سرکوب می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید