اسب‌ها در مرکز لندن در منظره‌ای سورئال می‌چرخند


چند اسب جنگی فراری صبح چهارشنبه در خیابان‌های لندن تاختند و باعث وحشت عابران پیاده شدند، ماشین‌ها و اتوبوس‌ها را خراب کردند و ساعت شلوغی معمول را به منظره‌ای ترسناک و تقریباً سورئال تبدیل کردند.

به گفته سرویس آمبولانس لندن، یک نفر پس از پرت شدن از اسب در جاده کاخ باکینگهام به دلیل جراحات تحت مداوا قرار گرفت. گزارش‌های رسانه‌ها می‌گویند این اسب‌ها متعلق به هنگ سواره‌نظام خانگی است، یک واحد تشریفاتی که در رژه‌های سلطنتی رژه می‌رود.

خدمات اورژانس بعداً اعلام کرد که حداقل پنج نفر در سه نقطه از ویکتوریا تا میدان بلگریو و خیابان فلیت زخمی شدند. ساعت 10:30 صبح پلیس کلانشهر گزارش داد که همه اسب ها برده شده اند.

این درام کمی بعد از ساعت 8 صبح شروع شد، زمانی که اسب‌ها ظاهراً در حالی که اصطبل خود را در هاید پارک ترک می‌کردند، ترسیده بودند و مربیان خود را به بیرون پرت کردند. تصاویر نشان می داد که چگونه به سرباز در حالی که روی زمین در نزدیکی کاخ باکینگهام دراز کشیده بود کمک می شد.

درست قبل از ساعت 10 صبح، پلیس شهر لندن گفت که افسران آن دو اسب را در نزدیکی لایم هاوس، منطقه ای در مجاورت اسکله تیمز شهر، در گوشه ای گرفتند. این نشان می دهد که آنها در بیشتر نقاط لندن، از وست مینستر تا کاونت گاردن و عبور از منطقه مالی، پریدند.

پلیس شهر در بیانیه ای اعلام کرد: ما منتظر یک اسب ارتش هستیم تا اسب ها را بردارد و به دامپزشکی منتقل کند.

سخنگوی ارتش بعداً به دیلی تلگراف گفت که اسب ها پیدا شده و به اردوگاه بازگردانده شده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تعدادی از کارکنان و اسب‌ها مجروح شدند و تحت مراقبت‌های پزشکی مناسب قرار گرفتند.

فیلم دو اسب بدون سوار – از جمله یک اسب سفید با خون روی گردن، سینه و پاهای جلویی اش – را نشان می دهد که به سمت آلدویچ، منطقه ای باشکوه در جنوب کاونت گاردن، تاختند. هنگامی که عابران پیاده می دویدند، ماشین ها بوق می زدند، و اتوبوس های دوطبقه به شدت متوقف می شدند، سم آنها بین ساختمان های سنگی بزرگ به صدا درآمد.

یک اسب سفید، زین شده و لگام زده، بعداً در حال تاختن در منطقه پل برج فیلمبرداری شد. تصاویر دیگر یک اتوبوس تور دو طبقه با شیشه جلو و یک ون خاکستری با در شکسته و یک شیشه شکسته را نشان می دهد.

با وقوع این حادثه، پلیس متروپولیتن گفت: “ما از تعدادی اسب در حال حاضر در مرکز لندن آگاه هستیم و با همکاران، از جمله ارتش، برای یافتن آنها کار می کنیم.” پلیس جزئیاتی از اینکه اسب ها از کجا آمده اند منتشر نکرد، اما ارتش آنها را به عنوان متعلق به سواره نظام خانگی شناسایی کرد.

سواره نظام خانگی، متشکل از دو تا از ارشدترین واحدهای ارتش بریتانیا، گاردهای حیات و بلوز و جشن‌های سلطنتی سلطنتی، از تاجگذاری شاه چارلز سوم در ماه مه گذشته تا تشییع جنازه پادشاه. مادر، ملکه الیزابت دوم، در سپتامبر 2022.

اسب های او طوری تربیت شده اند که در خیابان های شلوغ و اطراف مردم احساس راحتی کنند.

گردشگران اغلب در مقابل اسب‌ها عکس می‌گیرند، در حالی که در مقابل Horseguards Parade، زمین رژه تشریفاتی در Whitehall، درست در شمال خیابان داونینگ 10، نگهبانی می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید