در اینجا آمده است که چگونه کمک های ایالات متحده به اوکراین می تواند در میدان جنگ کمک کند


اکنون که سنا بسته کمکی نزدیک به 61 میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرده و رئیس جمهور بایدن در آستانه امضای آن است، سلاح‌های آمریکایی که به شدت مورد نیاز هستند می‌توانند ظرف چند روز به میدان نبرد برسند.

یاهور چرنیف، معاون کمیته امنیت ملی پارلمان اوکراین گفت که بسته تسلیحاتی – که از پاییز گذشته به دلیل کشمکش های سیاسی توسط جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به تعویق افتاده است – یک “راه نجات” برای ارتش کیف است.

اما شامل همه آنچه که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای ادامه مبارزات نظامی خود پس از دو سال جنگ علیه نیروهای متجاوز روسیه خواسته است، نمی شود.

در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه که اوکراین می گوید به آن نیاز دارد، آنچه انتظار می رود در بسته کمکی ایالات متحده دریافت کند، و اینکه آیا برای ایجاد تغییرات فوری کافی است یا خیر.

آقای زلنسکی می‌گوید مهم‌تر از همه، اوکراین به مهمات توپخانه و موشک‌های دوربرد برای حمله به نیروهای روسیه و همچنین دفاع هوایی برای محافظت از شهرها و زیرساخت‌های کلیدی مانند پایگاه‌های نظامی، نیروگاه‌ها و کارخانه‌های تسلیحاتی نیاز دارد.

آقای زلنسکی در سخنرانی آخر شب خود در روز دوشنبه خطاب به اوکراینی‌ها گفت: «ما باید به هر چیزی که روسیه به‌عنوان پایگاهی برای ترور و پایگاه لجستیک نظامی خود استفاده می‌کند، حداکثر خسارت وارد کنیم.»

او گفت که برای انجام این کار، اوکراین به سیستم های موشکی تاکتیکی دوربرد ارتش – معروف به ATACMS و به اصطلاح “attack’em” – برای حمله به پشت خطوط دشمن و اعماق قلمرو تحت کنترل روسیه نیاز دارد. ایالات متحده سال گذشته تعداد کمی ATACMS با برد حدود 100 مایل به اوکراین فرستاد و از آنها برای حمله به دو پایگاه هوایی روسیه در ماه اکتبر استفاده شد. اوکراین درخواست یک گزینه دوربرد دارد که می تواند اهدافی را در فاصله حدود 190 مایلی هدف قرار دهد.

مهمات توپخانه‌ای مانند گلوله‌های 155 میلی‌متری که مناسب پرتابگرهای ناتو از سوی غرب است، بیش از یک سال است که در اوکراین کمبود دارند، زیرا نیروهای روسی 10 برابر بیشتر از سلاح‌های اوکراینی شلیک می‌کنند. آقای زلنسکی هفته گذشته گفت که سربازان.

آقای زلنسکی همچنین دفاع هوایی – و به ویژه سیستم موشکی ضد هوایی پاتریوت آمریکایی – را “بسیار مهم” خواند. و او بیش از یک سال است که برای جنگنده های F-16 تلاش می کند تا لایه دیگری از دفاع هوایی را بر فراز جنگ زمینی اوکراین فراهم کنند.

پنتاگون بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری را آماده کرده است که یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه گفت که بلافاصله پس از امضای لایحه بودجه توسط آقای بایدن به اوکراین ارسال خواهد شد. این بسته که در ابتدا توسط رویترز گزارش شد، شامل موشک های زمین به هوای استینگر، پرتابه های 155 میلی متری، موشک های هدایت شونده ضد تانک و خودروهای جنگی خواهد بود.

یک مقام آمریکایی گفت این بسته همچنین شامل مهمات به اصطلاح سیستم های موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS است که می تواند موشک های ATACMS را پرتاب کند. این مقام رسمی تایید نکرد که آیا ATACMS به طور خاص بخشی از این کمک خواهد بود یا خیر، و پنتاگون به طور کلی در مورد بحث درباره استفاده از موشک در اوکراین مقاومت می کند، تا حدی به دلیل نگرانی از اینکه می تواند روسیه را با پذیرش ارسال تسلیحات دوربرد به روسیه تحریک کند. اوکراین. جنگ

مشخص نیست که آیا ایالات متحده یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت دیگر را همانطور که آلمان و سایر متحدان درخواست کرده اند به اوکراین خواهد فرستاد یا خیر. این سیستم ها کمیاب و گران هستند و انتقال یک سیستم دیگر به اوکراین می تواند به معنای کنار گذاشتن حفاظت از دارایی های آمریکا در داخل یا بین المللی باشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه گفت که بسته کمکی ایالات متحده به اوکراین اجازه می‌دهد «سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته» را تأمین کند، اما مشخص نکرد که کدام یک.

آقای استولتنبرگ همچنین گفت که متحدان ناتو در حال تلاش برای تامین اف-16 اوکراین هستند. اما ایالات متحده تاکنون از اهدای هیچ یک از جت های جنگنده خود امتناع کرده است، اگرچه نیروی هوایی به آموزش برخی از چند ده خلبان اوکراینی که هنوز در حال یادگیری پرواز با آنها هستند کمک کرده است. مقامات گفتند که حدود 12 خلبان باید تا جولای برای پروازهای جنگی با F-16 آماده شوند، اما تا آن زمان تنها 6 هواپیما به اوکراین تحویل داده می شود.

اگرچه بسته کمکی 61 میلیارد دلاری برای حمایت از اوکراین در نظر گرفته شده است، مقامات پنتاگون گفتند که 48 میلیارد دلار به تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی اختصاص خواهد یافت یا برای تکمیل ذخایر آمریکا که طی دو سال جنگ اخیر تقریباً تمام شده اند یا برای ساخت سلاح های اضافی برای اوکراین.

تزریق یک میلیارد دلاری که پنتاگون در حال آماده سازی است از بودجه باقیمانده تامین خواهد شد و سناتور مارک وارنر، دی ویرجینیا، که رئیس کمیته اطلاعات سنا است، گفت که ممکن است “تا پایان هفته” برسد. این می تواند بلافاصله به تقویت خط مقدم اوکراین کمک کند، جایی که نیروها باید به سرعت پهپادها، جت ها و بمب افکن های سبک روسیه را متوقف کنند و از از دست دادن زمین های اوکراین جلوگیری کنند.

اما به نظر می رسد مقامات اوکراینی نسبت به تحویل تسلیحات کافی به سرعت یا به طور مداوم در ماه های آینده برای حفظ این حرکت شک دارند.

آقای زلنسکی در برنامه «ملاقات با مطبوعات» یکشنبه در NBC News گفت: «اگر آن را به دست آوریم، اگر آن را در دستان خود بگیریم، آنگاه فرصتی خواهیم داشت که این ابتکار عمل را به دست بگیریم و برای محافظت از اوکراین به جلو حرکت کنیم». اما، او گفت، “این بستگی به این دارد که چقدر سریع این کمک را دریافت کنیم.”

تسلیحات و مهمات ارسال شده به اوکراین اغلب از دارایی های پنتاگون در اروپا تامین می شود و تحویل توسط کارکنانی متشکل از 300 نفر مستقر در آلمان انجام می شود.

با این حال، برای چندین ماه، ایالات متحده و سایر متحدان بارها هشدار داده‌اند که سلاح‌های کمی برای دادن به اوکراین دارند تا زمانی که تولید تسلیحات بتواند تقاضای هولناک جنگ را برآورده کند. این موضوع باعث شد که اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده، در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد، این سوال را مطرح کرد که بسته تسلیحاتی جدید از کجا می آید.

“آیا این تجهیزات موجود است؟” خانم مارکارووا در این باره به روزنامه اوکراینی «اوکراینسایا پراودا» گفت. “آیا تجهیزات کافی را با سرعت کافی پیدا کرده و تولید خواهیم کرد؟”

او گفت که این بودجه کمک می کند، اما این سوال را مطرح کرد که آیا تمام سلاح ها و تجهیزاتی که باید برای آنها پرداخت شود “آماده تحویل هستند”.

خانم مارکاروف گفت: متأسفانه نه.

دیدگاهتان را بنویسید