اسرائیل قصد دارد در صورت تهاجم به رفح، «منطقه بشردوستانه» را گسترش دهد


دولت بایدن بارها از اسرائیل خواسته است از حمله نظامی بزرگ به رفح خودداری کند، از جمله در جلسه مجازی هفته گذشته. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در آن جلسه، مقامات آمریکایی گزینه‌های حمله ارائه شده توسط اسرائیل را ارزیابی کردند، اما متقاعد نشدند که این طرح‌ها خواسته‌های پرزیدنت بایدن مبنی بر تنظیم هرگونه عملیات برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان را برآورده کند.

دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه در غزه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن، نگرانی های دولت بایدن در مورد طرح های اسرائیل برای حمله به رفح را تکرار کرد.

آقای ساترفیلد گفت: «ما نمی‌توانیم از عملیات زمینی در رفح بدون یک طرح انسانی مناسب، معتبر و قابل اجرا حمایت کنیم.

“آن ها کجا می روند؟” او گفت. “نیازهای آنها – مسکن، دارو، آب، بهداشت – چگونه تامین خواهد شد؟”

به گفته فلسطینی های این منطقه، المواسی قبلاً توسط ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته است. اسرائیل شبه نظامیان را مسئول شلیک موشک از المواسی دانست.

آقای الحسی، یک پزشک مستقر در المواسی، گفت: «هیچ مکان امنی وجود ندارد. من با اسرائیل یا هیچ کس در جهان دشمنی ندارم، اما نمی توانم تضمین کنم که ساختمان، زمین یا ماشینی که در کنار آن هستم هدف قرار نگیرد.»

در رفح، رجب السنداوی، یک فروشنده لباس دست دوم که از شهر شمالی غزه به آنجا گریخت، گفت که وقتی او، همسر و هفت فرزندش در یک چادر کوچک در پیاده رو نشسته بودند، احساس اضطراب می کرد.

او گفت: «مردم همه منتظرند تا بشنوند که چگونه ما را حرکت خواهند داد.

مایکل لونسون، آنوشکا پاتیل و لورن لتربی گزارش داد

دیدگاهتان را بنویسید