تیمور ایوانف معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام رشوه بازداشت شد


نهادهای اصلی تحقیق روسیه روز سه شنبه گزارش دادند که معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه «کلان» بازداشت شده است.

گزارش مختصر کمیته تحقیق جزئیات متعددی را از آنچه منجر به بازداشت تیمور ایوانف معاون وزیر شد فاش می کند. اما جرمی که او به آن متهم شده دریافت رشوه «بخصوص بزرگ» بیش از یک میلیون روبل یا بیش از 10000 دلار است.

وزارت دفاع در مورد این تحقیقات اظهار نظری نمی کند.

آقای ایوانف، معاون وزیر دفاع از سال 2016، مدت‌هاست که مسئولیت پروژه‌های ساختمانی نظامی را برعهده داشته است، از جمله اخیراً قرارداد بزرگی که برای بازسازی شهر ماریوپل در شرق اوکراین تحت اشغال روسیه منعقد شد، که در مدت کوتاهی پس از فوریه 2022 توسط حملات روسیه ویران شد. تهاجم

او همچنین مسئول ساخت پارک پاتریوت بود، فضایی با مضمون نظامی در خارج از مسکو که دارای نمایش سلاح‌ها و کلیسای جامع ارتدکس روسی بود که به دنبال تابش نور مقدس بر تجربیات نیروهای مسلح روسیه بود. او بارها نشان “برای شایستگی به میهن” دریافت کرد.

آقای ایوانف به عنوان دستیار سرگئی کی شایگو، وزیر دفاع روسیه، که از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، شناخته می شد.

شرایط بازداشت معاون وزیر با چنین ارتباطات بالایی بلافاصله روشن نشد. اما الگوی گذشته چنین دستگیری‌هایی این بود که فردی که در اسارت بود با منافع تجاری FSB، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه یا یک الیگارش ساختمانی با ارتباطات قوی‌تر مخالفت می‌کرد.

دارا ماسیکو، کارشناس ارتش روسیه در مؤسسه موقوفه کارنگی در واشنگتن می گوید: «او از نظر شلوغی های جانبی و ثروت غیرقابل توضیح فردی نیست. “برای رسیدن به این پایان کار خود، باید از کسی عبور کنید.”

سال‌هاست که عکس‌ها و گزارش‌هایی از سبک زندگی مجلل آقای ایوانف و همسرش، که بسیار فراتر از حقوق دولتی است، در روسیه دست به دست می‌شود. تحقیقاتی در سال 2022 توسط بنیاد ضد فساد، سازمانی که توسط رهبر مخالفان الکسی ناوالنی تأسیس شد، ادعا کرد که خریدهای این زوج شامل یک رولزرویس، یک حلقه 104000 دلاری و لباس های طراحی شده، و همچنین یک خانه تعطیلات لوکس و اجاره قایق بادبانی در ریویرا فرانسه است. .

این بنیاد و خبرگزاری های مختلف گزارش دادند که آقای ایوانف و همسرش، سویاتلانا، در ژوئن 2022 یک طلاق ساختگی را نهایی کردند تا او حتی پس از اینکه تحت تحریم های اروپا قرار گرفت، بتواند به سفر در اروپا ادامه دهد.

روز سه شنبه، حامیان دولت و خبرگزاری های طرفدار جنگ بلافاصله پس از گزارش بازداشت آقای ایوانف به عادات مخارج بدنام این زوج اشاره کردند.

سرگئی مارکوف، مفسر سیاسی محافظه کار روسی، این ایده را که هر گونه رشوه به یک میلیون روبل محدود می شود، مضحک خواند. وی با اشاره به اینکه این اتهام مستلزم دریافت رشوه به مقدار قابل توجهی است، نوشت: «هیچکس به آن اعتقاد ندارد. «معاون وزیر نه فقط یک جنایت، بلکه یک جرم سنگین مرتکب شد. یک سیگنال به همه: برای او ایستادگی نکنید.

همچنین روز سه شنبه، اسقف نشین کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو در وب سایت خود اعلام کرد که کشیش دیمیتری سافرونوف، کشیش محله ای که نماز تشییع جنازه ناوالنی را خواند، به مدت سه سال از اکثر وظایف روحانی عمومی حذف خواهد شد. .

دلیل رسمی مجازات در این پیام مشخص نشده است. اما تحلیلگران کلیسا به صورت آنلاین پیشنهاد کردند که تنها می‌توانست بر مراسم تشییع جنازه رهبر اپوزیسیون که در فوریه در یک زندان روسیه درگذشت، ریاست کند. دولت روسیه پس از مشاجره طولانی با مادر آقای ناوالنی، با اکراه دفن در قبرستان مسکو را تایید کرد.

میلانا مازاوا گزارش داد

دیدگاهتان را بنویسید