جلسه توجیهی روز چهارشنبه: سنا به کمک اوکراین رای داد


سنا در مسیر تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان است. انتظار می رود رای نهایی در چند ساعت آینده برگزار شود و بایدن رئیس جمهور قصد دارد آن را امضا کند.

این لایحه ضربه بزرگی به اوکراین خواهد بود، جایی که سربازان در حال نبرد با روسیه با کاهش ذخایر مهمات هستند. قانونگذاران جمهوری خواه آن را برای ماه ها به تعویق انداختند و موجی از نگرانی را در کیف و در سراسر اروپا به وجود آورد که ایالات متحده به اوکراین پشت خواهد کرد.

همکار من مارک سانتورو که از زمان شروع جنگ از اوکراین گزارش می‌دهد، به ما گفت: «به عبارت ساده، این کمک به معنای اسلحه و گلوله است.

او همچنین گفت که این امر همچنین “تقویت بسیار مورد نیاز را برای روحیه سربازان اوکراینی در خط مقدم و غیرنظامیانی که در معرض تهدید بمباران موشکی و پهپادی روسیه تقریباً شبانه زندگی می کنند، فراهم می کند.”

پیشرفت در کنگره همچنین تقویت کننده ای برای بایدن است که ماه ها قول حمایت از اوکراین، اسرائیل و تایوان را داده است. این لایحه در زمانی که اعتبار او و رهبری ایالات متحده در صحنه جهانی زیر سوال رفته است به او رونق می دهد.

بعدش چیه: اولین کمک نظامی قابل توجه ایالات متحده به اوکراین در 16 ماه گذشته ممکن است به زودی برسد. مارک گفت: “بیشتر تحلیلگران نظامی فکر می کنند که یک یا دو ماه طول می کشد تا ببینیم که واقعاً پویایی در جبهه را تغییر دهد.”

جنگ با تکنولوژی بالا: برای ارتش ایالات متحده، جنگ به محل آزمایش ابزارهای جدید هوش مصنوعی و سایر فناوری های به سرعت در حال تکامل تبدیل شده است. این یک سوال باز باقی می ماند که آیا فناوری بالا برای تغییر مسیر جنگ کافی است، زیرا به نظر می رسد روس ها دوباره شتاب گرفته اند.


دونالد ترامپ دیروز در دادگاه حاضر شد. یک قاضی اعتبار وکیل خود را زیر سوال برد و یک شاهد کلیدی در را به روی آنچه که دادستان ها توطئه برای نفوذ در انتخابات 2016 می خواندند باز کرد.

همکارم جونا برومویچ که از دادگاه گزارش می دهد، گفت: “از نظر من، دیروز و امروز او بسیار عصبانی تر از هفته گذشته در هنگام انتخاب هیئت منصفه به نظر می رسید.”

دیوید پکر، ناشر سابق نشریه نشنال انکوایرر، در یکی از شهادت‌های کلیدی، ملاقاتی در سال 2015 با ترامپ و کارگزارش مایکل کوهن را توصیف کرد. او گفت که مردم از او پرسیدند که او و مجلاتش چه کاری می توانند برای کمک به شرکت انجام دهند. این بیانیه از استدلال دادستان حمایت می کند که آنها به کمپین ترامپ کمک می کردند و نه فقط از اعتبار او محافظت می کردند.


تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان بریتانیا در روز دوشنبه، این کشور را به ارسال پناهجویان به رواندا نزدیک کرد.

این قانون حکم دادگاه عالی را که این طرح را غیرقانونی می دانست، لغو می کند. این قانون رواندا را به عنوان یک “کشور امن” برای پناهندگان توصیف می کند، پس از اینکه قاضی ها اعلام کردند که این کشور چنین نیست. دولت می گوید که این سیاست به عنوان یک بازدارنده عمل می کند، به ویژه برای افرادی که سعی می کنند با قایق های نازک از کانال مانش عبور کنند. روز گذشته حداقل پنج نفر در تلاش برای عبور از کانال انگلیسی جان خود را از دست دادند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت که اولین پروازها برای اخراج پناهجویان تا ژوئن یا جولای انجام نخواهد شد. کارشناسان حقوقی می گویند این طرح عمیقاً ناقص است و گروه های حقوق بشر قول داده اند با هر گونه تلاش برای فرستادن پناهجویان به رواندا مبارزه کنند.

غذاخوری‌ها در چین به افراد مسن خدمات می‌دهند و بشقاب‌های بزرگ را فقط با یک یا دو دلار ارائه می‌دهند. اما در این دوران سخت اقتصادی، آنها در بین جوانان حرفه ای کم درآمد محبوب شده اند.

وعده‌های غذایی اغلب آنقدر سخاوتمندانه هستند که می‌توان آن‌ها را در چندین وعده‌ی غذایی سپری کرد، و اغلب می‌توان دید که ناهارخوری‌ها در حال بسته‌بندی غذاهایی هستند که هنوز تمام نشده‌اند.

برای اینکه ببینید هوش مصنوعی در کمپین های انتخاباتی به کجا می رود، به هند، بزرگترین دموکراسی جهان، که رای دهندگان تا اول ژوئن فرصت دارند رای دهند، نگاه کنید.

برخی از کمپین ها از آواتارهای هوش مصنوعی نامزدها استفاده می کردند. نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی از نخست وزیر نارندرا مودی، او را نشان می دهد که رای دهندگان را مستقیماً با نام خطاب می کند. مقامات حزب مودی برای رأی دهندگان پیام های ویدیویی ارسال می کنند که می تواند به طور خودکار به هر یک از ده ها زبان هندی تولید شود.

با ورود فناوری به صحنه سیاسی، حصارهای کمی برای جلوگیری از سوء استفاده از آن باقی مانده است. برخی از کارشناسان نگرانند که رای دهندگان به سختی پیام های واقعی را از پیام های مصنوعی تشخیص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید