دادگاهی در روسیه درخواست اوان هرشکویچ برای بازداشت را رد کرد


دادگاهی در مسکو روز سه شنبه درخواست تجدیدنظر اوان هرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال علیه بازداشتش را رد کرد، بیش از یک سال پس از آنکه او اولین روزنامه نگار آمریکایی بود که به اتهام جاسوسی در روسیه از زمان جنگ سرد دستگیر می شود.

به گزارش ژورنال و خبرگزاری ها، دادگاه حکم داد که هرشکویچ 32 ساله باید حداقل تا پایان ماه ژوئن در زندانی با امنیت حداکثری در مسکو بماند. از آنجایی که هنوز تاریخ دادگاه تعیین نشده است، بازداشت آقای هرشکویچ احتمالاً تمدید خواهد شد.

آقای هرشکویچ، کارفرمای او و دولت آمریکا اتهامات جاسوسی علیه او را قاطعانه رد کرده اند. کاخ سفید آقای هرشکویچ را به عنوان “بازداشت غیرقانونی” به رسمیت شناخت که وضعیتی معادل یک زندانی سیاسی است.

در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد، این ژورنال گفت: «از اینکه ایوان بیش از یک سال است که به طور غیرقانونی توسط دولت روسیه بازداشت شده است، خشمگین است».

در این بیانیه آمده است: «آزادی ایوان مدت‌ها به تعویق افتاده است و ما از دولت می‌خواهیم هر کاری که در توان دارد برای آزادی او انجام دهد».

برخلاف بسیاری از جلسات دیگر، روزنامه نگاران روز سه شنبه اجازه ورود به دادگاه را پیدا کردند. به گزارش رویترز، آقای هرشکویچ در یک جعبه شیشه ای ایستاده و با همکاران خود در رسانه ها احوالپرسی کرد. آسوشیتدپرس آقای هرشکویچ را فردی آرام توصیف کرد.

در اواخر مارس سال گذشته، آقای هرشکویچ توسط سرویس امنیت فدرال، سرویس امنیتی اصلی روسیه، در جریان یک سفر گزارش به یکاترینبورگ، یک شهر صنعتی بزرگ روسیه در شرق مسکو، دستگیر شد.

سرویس امنیتی به طور علنی هیچ مدرکی برای حمایت از اتهام جاسوسی ارائه نکرده است. در ماه فوریه، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت که آقای هرشکویچ “اطلاعات محرمانه طبقه بندی شده را دریافت می کند” و “این کار را مخفیانه انجام می دهد”.

دستگیری آقای هرشکویچ یکی از مجموعه‌ای از بازداشت‌های شهروندان آمریکایی در روسیه در شش سال گذشته بود، روندی که به این نگرانی دامن زد که کرملین به دنبال استفاده از شهروندان آمریکایی به عنوان ابزار چانه‌زنی برای روس‌هایی است که در غرب نگهداری می‌شوند. .

در فوریه، پوتین گفت که مذاکرات در مورد مبادله احتمالی هرشکویچ با یک روسی که در خارج از کشور است، در جریان است. در ماه مارس، سرگئی رابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت که مذاکرات تبادل زندانیان “از طریق یک کانال بسته تخصصی” انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید