حداقل 5 نفر از جمله یک دختر جوان در تلاش برای عبور از کانال انگلیسی جان خود را از دست دادند


مقامات فرانسوی گفتند که دست کم پنج نفر از جمله یک دختر جوان در دریا در سواحل شمال فرانسه جان خود را از دست دادند، مقامات فرانسوی گفتند که در حالی که دولت ها در هر دو طرف آبراه در حال مبارزه برای جلوگیری از عبور مهاجران بودند کانال انگلیسی. یک سفر خطرناک به بریتانیا

به گفته مقامات فرانسوی، کشته شدگان در یک قایق بادی بودند که بیش از 100 سرنشین آن به شدت بارگیری شده بود. این قایق یکی از چندین کشتی بود که صبح روز سه شنبه توسط گارد ساحلی فرانسه در نزدیکی شهر Vimmerau مشاهده شد.

این مرگ تنها چند ساعت پس از تصویب قانون بسیار بحث برانگیز پارلمان بریتانیا رخ داد که به پناهجویان اجازه می‌دهد به رواندا اخراج شوند، اقدامی که مقامات بریتانیا به عنوان راهی برای بازدارندگی مردم از تلاش برای عبور خطرناک از کانال مانش ارائه کرده‌اند.

ژاک بیلان، بخشدار منطقه پاس دو کاله به خبرنگاران در ویمر گفت که چند نفر از قایق سقوط کرده اند. گارد ساحلی چندین شناور از جمله قایق های بادی نیمه سفت و یک یدک کش را برای کمک اعزام کرد و چندین نفر را بیهوش و در شرایط بحرانی در کشتی پیدا کرد.

آقای بیلانت گفت که شش نفر به ساحل آورده شدند، اما کارگران اورژانس نتوانستند پنج نفر از آنها را زنده کنند. شرایط دقیق مرگ و هویت عاملان این حادثه روشن نشده است.

ژان لوک دوبال، شهردار ویمرو، گفت که یکی از قربانیان یک دختر جوان زیر 10 سال بود. پنج نفر در ژانویه در نزدیکی همان ساحل هنگام عبور از آب های سرد کانال مانش جان باختند.

آقای دوبل گفت: «پذیرش سخت است این را شبکه تلویزیونی فرانسوی BFMTV اعلام کرد.

آقای بیلانت گفت که حدود 50 نفر دیگر در قایق به ساحل آورده شدند و چهار نفر با جراحات جزئی به بیمارستان منتقل شدند.

آقای بیلانت گفت: «با وجود این وضعیت سخت و شکننده، 57 نفری که هنوز در قایق بادی بودند، در قایق بادی باقی ماندند و نمی‌خواستند نجات یابند. وی افزود: این گروه توانستند موتور قایق را دوباره راه اندازی کنند و به مسیر خود به سمت بریتانیا ادامه دادند.

در بریتانیا، فعالان حقوق بشر و کارشناسان مهاجرت نسبت به قانون تصویب شده دوشنبه شب توسط پارلمان ابراز تردید کردند. این امر توسط نخست وزیر ریشی سوناک و دولت محافظه‌کار او به عنوان راهی برای جلوگیری از رسیدن مردم به سواحل بریتانیا با قایق‌های کوچک مورد حمایت قرار گرفته است – اگرچه این افراد تنها بخش کوچکی از پناهجویانی را تشکیل می‌دهند که به این کشور می‌رسند و حتی تعداد کمتری از آن. تعداد کل مهاجران به بریتانیا

تقریباً 36000 نفر در سال گذشته با عبور از کانال انگلیسی تلاش کردند به سواحل بریتانیا برسند. در بیانیه مقامات دریایی فرانسه آمده است.

یکی از بدترین فجایع مربوط به مهاجران در این کانال در سال 2021 رخ داد، زمانی که 27 نفر پس از واژگونی قایق آنها جان خود را از دست دادند. بسیاری از افرادی که سعی در رسیدن به بریتانیا دارند، از خاورمیانه یا آفریقا گریخته اند و در کمپ های موقت کوچکی در سواحل شمال فرانسه مستقر شده اند و سپس سعی می کنند با قایق های کوچک عبور کنند.

در چند سال گذشته، مقامات بریتانیا و فرانسه در تلاش برای کاهش تعداد گذرگاه‌ها، چندین توافقنامه منعقد کرده‌اند. دو کشور سال گذشته توافق کردند که بریتانیا در طی سه سال بیش از 600 میلیون دلار به فرانسه برای کمک به پرداخت هزینه هواپیماهای بدون سرنشین، یک مرکز بازداشت جدید و صدها افسر پلیس اضافی برای گشت زنی در سواحل بپردازد.



دیدگاهتان را بنویسید