جلسه توجیهی جمعه: استورمی دنیلز، روز دوم


وکلای دونالد ترامپ بار دیگر در تلاش هستند تا استورمی دنیلز را طوری جلوه دهند که دیروز در مورد رابطه جنسی در سال 2006 دروغ گفته است. اما دنیلز که برای 34 اتهام جنایی علیه ترامپ 130000 دلار دریافت کرده بود، نپذیرفت.

“تو همه اینا رو درست کردی، نه؟” وکیل پرسید.

دانیلز با قاطعیت “نه” پاسخ داد.

در طی یک بازجویی متقابل وحشیانه که از روز سه شنبه آغاز شد و دیروز ادامه یافت، دانیلز بین آسیب پذیری و سرکشی متزلزل شد. هنگامی که دفاع او را متهم به فروش وسایل به حامیان کرد، او با مقایسه آن با تجاری سازی شخص ترامپ پاسخ داد.

سوزان نچلس، وکیل ترامپ، بیش از دو ساعت دنیلز را به شدت مورد بازجویی قرار داد. در حالی که نچلس سعی داشت اقتدار او را تضعیف کند، دانیلز مدام پاسخ می داد. در یک مبادله، نچلس پیشنهاد کرد که دانیلز، به دلیل حرفه اش در پورن، تجربه زیادی با “داستان های جنسی جعلی” داشته است.

دنیلز پاسخ داد: “سکس در فیلم ها بسیار واقعی است، درست مانند اتفاقی که در آن اتاق برای من افتاد.”

خلاصه داستان دنیلز و ترامپ: آنها در ژوئیه 2006 ملاقات کردند، اما زندگی آنها در دهه بعد و پس از آن گذشت. در اینجا یک تفکیک از جدول زمانی است.

مذاکرات در سطح عالی در قاهره دیروز به حالت تعلیق درآمد. هیأت های اسرائیلی و حماس، و رئیس سیا از آنجا خارج شدند و ضربه ای به امیدها برای یک توافق سریع وارد کردند.

اینجا آخرین مورد است.

با توجه به اینکه در اوایل هفته برخی نشانه‌هایی از نزدیک شدن معامله را دیدند، این مکث یک شکست است. با این حال، یکی از مقامات گفت که مذاکره کنندگان با تعلیق به عنوان یک مکث برخورد می کنند، نه یک خروج از ریل.

اقدامات اسراییل در رفح می تواند لحن را برای بحث های آینده ایجاد کند. رئیس جمهور بایدن روز چهارشنبه اذعان کرد که اسرائیل از بمب های آمریکایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده کرده است. او گفت که اگر اسرائیل عملیات بزرگی را در رفح انجام دهد، ایالات متحده نیز توپخانه خود را حفظ خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به اظهارات بایدن گفت: «اگر مجبور باشیم تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد». نگرانی ها در مورد اینکه شکاف با ایالات متحده می تواند بر توانایی اسرائیل برای ادامه جنگ تأثیر بگذارد افزایش یافته است. نتانیاهو بین متحدانی که خواستار آتش‌بس هستند و از راست‌گرایان کشورش می‌خواهد که به تهاجم ادامه دهند، درگیر شده است.

نمایی از آسمان: این تصاویر ماهواره ای از رفح که پس از ورود نیروهای اسرائیلی به شهر گرفته شده است، خسارات گسترده و انبوهی از خودروهای زرهی اسرائیل را نشان می دهد.


مقامات دو طرف دیروز گفتند که اوکراین به یک پالایشگاه نفت در دوردست روسیه حمله کرده است، زیرا کی یف به دنبال تضعیف ارتش روسیه و صنعت انرژی آن است.

حمله هواپیمای بدون سرنشین به این تاسیسات، یکی از بزرگترین حملات روسیه و بیش از 700 مایل (بیش از 1100 کیلومتر) از مرز اوکراین، نشان می دهد که کیف به طور فزاینده ای توانایی دستیابی به اهداف را در داخل خاک دشمن خود دارد.

زمینه: این حمله، همراه با حملات دیگر به دو تأسیسات نفتی، بخشی از یک کارزار در حال انجام بود. کی یف امیدوار است با حمله به تاسیساتی که سوخت تانک ها، کشتی ها و هواپیماهای روسیه را تامین می کند، لجستیک نظامی روسیه را مختل کند. اوکراین همچنین امیدوار است صنعت انرژی روسیه را که در مرکز اقتصاد این کشور قرار دارد، تضعیف کند.

تأثیر: یک کارشناس انرژی از بلژیک گفت که این حملات بیش از 10 درصد از ظرفیت پالایش نفت روسیه را متوقف کرده است و به طور موقت توانایی تبدیل نفت خام به محصولاتی مانند بنزین، گازوئیل و بنزین را کاهش داده است.

مجید خان، پیک سابق القاعده، دو دهه را در زندان گوانتانامو گذراند و در زندان سیا شکنجه شد. یک سال بعد از آزادی با همسرش آشنا شد و صاحب یک دختر شد و یک پسر به دنیا آورد. آنها اکنون در بلیز زندگی می کنند.

او گفت: زندگی یک امتحان است. او فصل بعدی زندگی خود را فرصتی برای اصلاح اوضاع می بیند. او گفت که او رنج می برد و کارهایی انجام می داد که به دیگران آسیب می رساند. «خدا ببخشد».

برای کسب اطلاعات بیشتر، به آخرین فصل پادکست سریال درباره خلیج گوانتانامو گوش دهید.

زندگی می کرد: استیو آلبینی، نوازنده و مهندس صدا که به تعریف صدای آلترناتیو راک دهه 90 کمک کرد، در سن 61 سالگی درگذشت. به برخی از ضبط های مهم او گوش دهید.

  • دوستان جدید: مقاله نویس فناوری ما ماه گذشته را صرف صحبت با برخی از همکاران هوش مصنوعی کرده است. این چیزی است که او یاد گرفت.

  • مواد مخدر بیشتر، خشونت کمتر: تغییر نگرش منتقدان فیلم بریتانیایی را بر آن داشته تا برخی از فیلم‌های کلاسیک مانند مری پاپینز را دوباره ارزیابی کنند.

همه گاهی اوقات احساس تنهایی می کنند. اما برای برخی افراد، تنهایی به گونه‌ای ریشه‌دار می‌شود که به سلامت آنها آسیب می‌زند. تنهایی مزمن حتی می تواند مغز افراد را تغییر دهد.

از نظر عصب شناختی، تنهایی مزمن با تغییراتی در حوزه های مهم برای شناخت اجتماعی، خودآگاهی و پردازش احساسات مرتبط است. سال‌هاست که دانشمندان از ارتباط بین تنهایی و بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل می‌دانند. مطالعه ای که اواخر سال گذشته منتشر شد، ارتباطی با بیماری پارکینسون پیدا کرد. همچنین با افسردگی مرتبط است.

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ بدیهی به نظر می رسد، اما یک توصیه رایج این است که خود را در مکان ها و موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد ملاقات کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید. درمان شناختی رفتاری همچنین می تواند به رفع این مشکل اساسی کمک کند که چرا ممکن است در تعامل با دیگران مشکل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید