شرکت‌کنندگان در یک نمایش ونزوئلا برای انتخاب مادورو رقابت می‌کنند


نئون چشمک زن. مخاطب شاد. میزبان زنده با موهای بریده پشت در لباس دریایی سبز رنگ. هیئت منصفه با عینک تیره شرکت کنندگان قبل از پخش آهنگ های خود در میکروفون، داستان های شخصی احساسی را به اشتراک می گذارند.

تمام عناصر یک مسابقه خوانندگی معمولی را دارد. اما برنده این مسابقه نه پولی دریافت می کند و نه قرارداد ضبط.

در عوض، شرکت کنندگان در برنامه M-Factor آهنگ می نویسند و در مسابقه ای اجرا می کنند تا به جرگه رسمی مبارزات انتخاباتی حزب رئیس جمهور نیکلاس مادورو، رهبر اقتدارگرای ونزوئلا تبدیل شوند.

دولت سرکوبگر آقای مادورو، که بیش از یک دهه در قدرت بوده است، توسط یک دادگاه بین المللی به دلیل جنایت علیه بشریت تحت بازرسی قرار دارد.

اما در جبهه داخلی، آقای مادورو گاهی اوقات سعی کرده است طرف نرم تری را تبلیغ کند و با استفاده از رسانه های تحت کنترل دولت، دولت خود را به عنوان افرادی احمق و سرگرم کننده به تصویر بکشد که سخت تلاش می کنند تا ملت را از آنچه آنها به عنوان دشمنان امپریالیستی خود توصیف می کنند، نجات دهند. یعنی ایالات متحده.

در برنامه هفتگی تلویزیونی خود، آقای مادورو در کنار خوانندگان و رقصندگان سنتی با لباس های روشن ظاهر می شود که سیاست های او را در ترانه تبلیغ می کنند. سریال دیگری در تلویزیون دولتی یک ابرقهرمان کارتونی به نام Super Mustache را به نمایش می گذارد که شباهت زیادی به آقای مادورو دارد و مردم ونزوئلا را از فاجعه نجات می دهد.

بسیاری چنین نمایش‌هایی را منحرف‌کننده‌ای از یک مبارزه اقتصادی چند ساله می‌دانند که از سال 2015 بیش از هفت میلیون ونزوئلایی، یک چهارم جمعیت این کشور را مجبور به فرار کرده است.

اما وینستون والنیلو، مجری برنامه M Factor، بازیگر قدیمی تلویزیون و حامی آقای مادورو که یک قانونگذار ملی نیز هست، گفت که این درست نیست.

او در گفت وگویی گفت: «ام فاکتور» زاده جنبش هنرمندان است. “این از نیاز مردم به بیان خود از طریق موسیقی متولد شد. این نتیجه تماس رئیس جمهور نیکلاس مادورو نیست.”

وی افزود: اینجا هیچ منفعت اقتصادی وجود ندارد. تنها مصلحت، مصلحت وطن است».

کامیل فابری، تهیه کننده “M Factor” در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که این برنامه پس از اینکه کمپین آقای مادورو “به طور خودجوش” چندین پیشنهاد برای جینگل دریافت کرد، طراحی شد.

35 شرکت کننده در هشت قسمت از این برنامه که اولین بار در 28 آوریل از کانال تلویزیونی عمومی TVES منتشر شد، شرکت خواهند کرد. قسمت پایانی در 10 ژوئن، هفت هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری 28 جولای پخش خواهد شد.

آقای مادورو سه هفته پیش هنگام اعلام این مسابقه گفت: “در ونزوئلا خواننده های زیادی وجود دارد، وعده های زیادی داده است.” ما باید این لحظه تاریخی را بیان کنیم، آن را با آرزوها و امیدهای آنها بیان کنیم.»

قضات، که همگی از حامیان مادورو شناخته شده هستند و روابط تجاری با دولت دارند، انتقاد کمی از سخنرانی ها دارند و از رئیس جمهور تمجید زیادی می کنند که در غیر این صورت، میزان محبوبیت او حدود 35 درصد است.

محکومیت ایالات متحده که تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده است، از مجری برنامه، در پیام‌های تبلیغاتی آقای مادورو که در طول برنامه پخش می‌شد و از یکی از شرکت‌کنندگان که در آهنگش این جمله را شامل می‌شد، به کرات شنیده می‌شود: «آنها می‌خواهند بر ما مسلط شوند. ، این امپراتوری گرینگو».

آقای والنیلو در یکی از قسمت ها گفت: “ایالات متحده به ما آسیب های زیادی وارد کرده است.” آنها همیشه سعی می کنند آزادی و استقلال و حاکمیت مردم را تضعیف کنند. والنیلا در طول برنامه مادورو را “رئیس جمهور صلح” و “بزرگترین مدافع فرهنگ در ونزوئلا” می خواند.

یکی از شرکت‌کنندگان که کلاه گاوچرانی بر سر داشت و رقصندگان فلامنکو اطرافش را احاطه کرده بودند، آواز خواند: «به من گوش کن، نیکلاس. من آن را با صدای بلند فریاد خواهم زد: با 10 میلیون رای، مطمئناً به پیروزی خواهید رسید.» پس از آن، آقای والنیلو روی صحنه با یک شرکت کننده به نام نئو بلانکو صحبت کرد.

آقای والنیلو با اشاره به رئیس جمهور گفت: “او اینجا نیست، اما شما را از تلویزیون تماشا می کند.” “در این لحظه خاص به رئیس جمهور نیکلاس مادورو چه می گویید؟”

“تسلیم نشو یک دوست. نئو بلانکو گفت: شما افراد زیادی آنجا دارید. اگر روزی مجبور شدیم کلاه‌هایمان را بیاندازیم و سخت‌ترین نبردمان را انجام دهیم، روی ما حساب کن برادر.»

شیلا اوردانتا گزارشی از ماراکایبو ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید