روسیه به خطوط راه آهن اوکراین حمله می کند و قول می دهد که جریان کمک های ایالات متحده را کند کند


روسیه طی شب پنجشنبه و اوایل جمعه به تاسیسات راه آهن در سه منطقه مختلف اوکراین حمله کرد، زیرا وزیر دفاع این کشور قول داد حملات را با هدف کند کردن جریان تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز آمریکا به خط مقدم افزایش دهد.

به گفته ارتش اوکراین و مقامات محلی، در این حملات حداقل 31 غیرنظامی زخمی و شش نفر کشته شدند. سه نفر از کشته شدگان کارگران راه آهن هستند که در نتیجه اعتصاب در منطقه دونتسک جان باختند. در بالاکلی، یک تقاطع راه آهن در منطقه خارکف، 13 مسافر یک قطار منطقه ای بر اثر اصابت موشک به ایستگاه زخمی شدند. روسیه همچنین به تاسیسات راه آهن در منطقه چرکاسی حمله کرد، اما تلفات جانی نداشت.

راه آهن اوکراین با حدود 12000 مایل مسیر و 230000 کارمند، نقش مهمی در جنگ ایفا کرد، غیرنظامیان را از مناطق خط مقدم تخلیه کرد، همه چیز را از غلات گرفته تا کمک های بشردوستانه را به سراسر کشور منتقل کرد، و با دقت سلاح های سنگین تامین شده توسط متحدان غربی را به مناطق حفاظت شده منتقل کرد. خطوط تامین مخفی

آخرین حملات به شبکه ریلی پس از آن صورت گرفت که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه قول داد در صورت ورود سلاح های غربی به اوکراین، آنها را هدف قرار دهد. وی روز سه شنبه در سخنانی در این وزارتخانه گفت: «ما بر شدت حملات به مراکز لجستیکی و پایگاه های ذخیره تسلیحات غربی خواهیم افزود».

بعدازظهر جمعه، شهرداری کیف با اشاره به تهدید حمله روسیه، از تخلیه دو بیمارستان واقع در کنار یکدیگر در پایتخت خبر داد. ویدئویی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد مردی که گمان می‌رود یک مقام روسی است، آدرسی را نام می‌برد و ادعا می‌کند که با سربازانی که «پشت کودکان پنهان شده‌اند» رفتار می‌کنند.

در بیانیه کمیته اجرایی شهرستان آمده است که این اظهارات با واقعیت مطابقت ندارد. منشا این ویدئو به طور مستقل توسط نیویورک تایمز تایید نشده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سخنرانی خود در برلین با استقبال از اعلامیه‌های اخیر در مورد کمک‌های جدید از سوی ایالات متحده و سایر متحدان اوکراین، بر ضرورت اقدام سریع تأکید کرد: اکنون این مسئولیت ماست که این تعهدات را به عرضه واقعی تسلیحات و مهمات تبدیل کنیم. . و به سرعت این کار را انجام دهید.”

نیروهای اوکراینی امیدوارند که هر چه زودتر تسلیحات جدید به خط مقدم برسد، زیرا آنها درگیر درگیری‌های شدید هستند و برای حفظ خطوط دفاعی خود در چندین مکان تلاش می‌کنند. نیروهای روسی تعدادی روستا در غرب آودیوکا در منطقه دونتسک را به تصرف خود درآورده‌اند، اما هدف بزرگ بعدی آنها در این مسیر، شهر پوکروفسک، هنوز 18 مایلی دورتر است.

فشار بر شهر کوچک اما دارای موقعیت استراتژیک چاسائو یار بیشتر است. در ماه مارس، روسیه تلاش های خود را برای تصرف این شهر که بر روی تپه ای در حدود پنج مایلی غرب باخموت قرار دارد، افزایش داد. نیروهای او به حومه شرقی رسیدند. تصرف این شهر به روسیه کمک می کند تا عملیات تهاجمی بیشتری را علیه شهرهای بزرگی مانند کنستانتینوفکا، کراماتورسک و اسلاویانسک، شهرک های اصلی در بخش تحت کنترل اوکراین در دونباس آغاز کند.

در همین حال، مقامات محلی و رسانه ها گزارش دادند که در شمال شرقی مناطق خارکف و سومی، در نزدیکی مرز با روسیه، صبح روز جمعه، گلوله باران دو روستا یک زن کشته و چند تن دیگر از جمله حداقل سه کودک زخمی شدند.

بر اساس آمار تأیید شده توسط سازمان ملل، در حملات بین 1 ژانویه تا 31 مارس، 25 کودک کشته شدند – کوچکترین آنها فقط 2 ماه داشت. بر اساس گزارش ها، 9 کودک در حملات سه هفته اول آوریل کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید