او 13 دلار برای یک جفت گوشواره 13000 دلاری کارتیه پرداخت و سپس جواهر فروش متوجه شد


روخلیو ویارئال در مورد جواهرساز فرانسوی کارتیه چیزی نمی دانست که دسامبر گذشته یک آگهی در فید اینستاگرام او ظاهر شد. او روی آن کلیک کرد و صفحاتی از بریکت ها و سایر اقلام لوکس، از جمله کیف دستی، ساعت و گردنبند را که هر کدام هزاران دلار ارزش داشت، مرور کرد.

سپس آقای ویارئال، که در مکزیک زندگی می‌کند، یک جفت گوشواره را دید: سرآستین‌های نازک میخی‌دار از طلای رز 18 عیار که با الماس پوشانده شده بود، به قیمت تنها 237 پزو مکزیکی یا حدود 13 دلار.

دو جفت خرید. قیمت این گوشواره بعداً در وب سایت کارتیه به 237000 پزو – بیش از 13000 دلار تعدیل شد.

این خرید باعث اختلاف چند ماهه بین یک عمل جراحی ساکن ایالت شمالی تاماولیپاس و این برند نمادین شد و صدها کاربر شبکه های اجتماعی آن را دنبال کردند – برخی تشویق می کردند، برخی دیگر مسخره می کردند – و حتی یک سناتور مکزیکی در مورد نقش او در جنجال

آقای ویارئال 27 ساله گفت: “از دیدن قیمت گردنبندها و غیره متعجب شدم و گفتم “روزی” تا زمانی که گوشواره ها را دیدم.” در شبکه های اجتماعی نوشت. “قسم می خورم که عرق سردم جاری شد.”

آقای ویارئال گفت که ظرف یک هفته پس از خرید، کارتیه مجموعه‌ای از تلاش‌ها را برای لغو سفارش آغاز کرد و در ابتدا گفت که گوشواره‌ها در دسترس نیستند.

وقتی آقای ویارئال برای لغو سفارش حرکت نکرد، شروع به دریافت تماس از نمایندگان شرکت کرد.

او گفت: «گوشواره‌ای که سفارش دادم ارزش قیمتش را ندارد، بنابراین می‌خواهند از خرید منصرف شوند و به دلیل ناراحتی به من هدیه می‌دهند».

طبق ایمیلی که به آقای ویارئال ارسال شد، شرکت به عنوان “غرامت” “یک حرکت از خانه کارتیه” را ارائه کرد – یک بطری رایگان شامپاین Cartier Cuvée و یک کالای چرمی Cartier.

او تصمیم گرفت از هدایا امتناع کند و با استفاده از فرم تماس در وب سایت شرکت به قانون فدرال حمایت از مصرف کننده مکزیک استناد کند، که بیان می کند که یک عرضه کننده محصول می تواند به دلیل “عدم رعایت شرایط” محصول یا خدمات مورد شکایت قرار گیرد. خریداری شده است.

کارتیه به چندین درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آقای ویارئال شرایط فروش را در وب‌سایت کارتیه در مکزیک پیدا کرد که می‌گفت هر گونه اختلاف می‌تواند برای «مصالحه» به اداره فدرال امور مصرف‌کنندگان ارجاع شود.

بنابراین او همین کار را کرد. او شکایتی را به شعبه Matamoros آژانس حمایت از مصرف کنندگان فدرال ارائه کرد.

این آژانس که نقشی شبیه به کمیسیون تجارت فدرال در ایالات متحده دارد، سابقه مداخله از طرف مصرف کنندگان را دارد که خرده فروشان پس از فروش لیست قیمت ها را تغییر می دهند.

در ماه فوریه، آژانس مصرف‌کنندگان از مصرف‌کنندگان دعوت کرد تا به یک شکایت دسته‌جمعی علیه سونی بپیوندند که سفارش‌های کنسول پلی‌استیشن 5 را که در وب‌سایت خود در مکزیک با 30 درصد تخفیف ارائه می‌کرد، لغو کرد.

به گزارش ال اکونومیستا، روزنامه ای در مکزیکوسیتی، قانون حمایت از مصرف کننده در مکزیک آنقدر معروف است که مردم از رسانه های اجتماعی برای جلب توجه به قیمت های اشتباه در وب سایت های آمازون و سایر خرده فروشان در پیام هایی که به طور گسترده دیده و به اشتراک گذاشته می شود، استفاده می کنند. که اخبار مالی را پوشش می دهد.

آقای ویارئال گفت آژانس مصرف کننده کارتیه را به داوری برده است و دولت تلاش های متعددی برای میانجیگری در یک توافق انجام داده است. نمایندگان آژانس گفتند که آنها نمی توانند اطلاعات مربوط به یک پرونده باز را با کسی به جز کسانی که درگیر هستند به اشتراک بگذارند.

خورخه لوپز زوزایا، وکیل شرکتی در مکزیکوسیتی، گفت: اگر آژانس حمایت از مصرف‌کننده، شرکتی را مقصر تشخیص دهد، می‌تواند جریمه‌ها یا تحریم‌های دیگری را اعمال کند، اما نمی‌تواند شرکت را مجبور به رعایت قیمت ذکر شده کند. اگر توافق حاصل نشد، هر یک از طرفین می توانند برای حل شکایت به قاضی مراجعه کنند.

آقای زوزایا گفت که قانون مکزیک حمایت از مصرف کنندگان را در زمانی که قیمت اعلام شده آشکارا یک اشتباه بود، گسترش نمی دهد.

آقای زوزایا گفت: “اگر این پرونده به دادگاه می رفت، احتمالاً به نفع کارتیه تصمیم می گرفت.”

اما ظاهراً در این پرونده آتش بس وجود داشت. قبل از جلسات میانجیگری آژانس مصرف کننده در هفته آینده، آقای ویارئال روز دوشنبه گفت که از کارتیه خبر دریافت کرده است که سفارش او مورد احترام قرار خواهد گرفت. این توافق با کارتیه و آژانس تایید نشد.

“جنگ تمام شد” او به انگلیسی نوشت در یک پست در شبکه های اجتماعی

برخی از کاربران اصرار او در مجبور کردن کارتیه به رعایت شرایط خرید را تحسین کردند، در حالی که برخی دیگر، از جمله یک سناتور مکزیکی، او را به سوء استفاده از سیستم حمایت از مصرف کننده برای منافع خود متهم کردند.

“استفاده از اشتباه به ضرر شخص دیگر اشتباه است” نوشته شده توسط لیلی تلسسناتور ایالت سونورا، افزود: “حتی اگر قانون از شما حمایت کند.”

آقای ویارئال گفت خوشحال است که به نظر می رسد این مصیبت تمام شده است، اما محاکمه تا رسیدن گوشواره ها ادامه خواهد داشت.

الدا کانتو گزارشی از مکزیکوسیتی ارائه کرد.



دیدگاهتان را بنویسید