هرش گلدبرگ-پائولین گروگان اسرائیلی-آمریکایی در ویدئوی حماس دیده می شود


حماس روز چهارشنبه ویدئویی منتشر کرد که به نظر می رسد هرش گلدبرگ-پائولین، شهروند اسرائیلی با تابعیت دوگانه آمریکایی را نشان می دهد که پس از حمله تروریستی 7 اکتبر به اسرائیل گروگان گرفته شده بود. آقای گلدبرگ پولین که در این حمله به شدت مجروح شده بود، به نظر می‌رسید که با شروع حبس او زنده بود.

مشخص نیست که این ویدئو چه زمانی گرفته شده است، اما در آن آقای گلدبرگ پولین، که در زمان ربوده شدن 23 ساله بود، می گوید که او تقریباً 200 روز است که گروگان گرفته شده است، که نشان می دهد این ویدئو اخیرا گرفته شده است. او همچنین برای والدینش تعطیلات را تبریک می گوید، که ممکن است اشاره ای به تعطیلات یک هفته ای عید پاک باشد که در حال حاضر جشن گرفته می شود.

والدین آقای گلدبرگ-پائولین بعداً ویدئویی منتشر کردند و گفتند که از دیدن پسرشان راحت شده‌اند، اما نگران سلامتی او و تعداد زیادی از گروگان‌های دیگر هستند که گمان می‌رود هنوز در غزه هستند.

ما امروز اینجا هستیم و از همه رهبران طرف‌هایی که تا به امروز در حال مذاکره بوده‌اند – قطر، مصر، ایالات متحده، حماس و اسرائیل – می‌خواهیم شجاع باشند، حمایت کنند و از این لحظه استفاده کنند و به توافق برسند. جاناتان پولین، پدرش، گفت: این کار برای پیوند مجدد همه ما با عزیزانمان و پایان دادن به رنج این منطقه انجام شده است. مادرش، ریچل گلدبرگ-پالین، از پسرش خواست که «قوی بمان، زنده بمان».

در یک پیام ویدئویی، دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای مسلح اسرائیل، به خانواده آقای گلدبرگ-پائولین گفت که اسرائیل هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد تا “پسر شما هرش و همه گروگان های ما را به خانه بازگرداند.”

«این یک فراخوان فوری برای اقدام است. ما در تلاش برای یافتن گروگان ها سنگ تمام نخواهیم گذاشت.»

آقای گلدبرگ-پائولین در حال شرکت در جشنواره موسیقی قبیله نوا در ریمز اسرائیل بود که شبه نظامیان حماس به آنها حمله کردند و صدها نفر را کشتند. به گفته بازماندگان این حمله، او هنگام دفاع از یک پناهگاه اضطراری به همراه دوستش آنر شاپیرا که کشته شد، بخشی از بازوی خود را از دست داد.

گروه‌های حقوق بشر و کارشناسان حقوق بین‌الملل استدلال می‌کنند که ویدیوی گروگان‌گیری طبق تعریف تحت فشار است و اظهارات موجود در آن معمولاً تحت فشار بیان می‌شود. مقامات اسرائیلی این ویدئوها را نوعی “جنگ روانی” نامیده اند و کارشناسان می گویند که تولید آنها می تواند جنایت جنگی باشد.

شرایط چگونگی فیلمبرداری این ویدئو نامشخص بود و به نظر می رسد فیلم ویرایش شده است. حوالی ساعت 17:00 در اسرائیل در شبکه های اجتماعی حماس منتشر شد.

آقای گلدبرگ-پالین چندین بار اشاره می کند که به مراقبت پزشکی نیاز دارد و بازوی آسیب دیده خود را به دوربین نشان می دهد. او در این ویدئو می‌گوید که حمله در ماه اکتبر باعث شد که او “با صدمات جدی در سراسر بدنش برای زنده ماندن تلاش کند” و افزود که در دوران اسارت “بدون آب، غذا و آفتاب و بدون درمانی که برای مدت طولانی به آن نیاز داشتم” بود. .

او همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و اعضای دولتش انتقاد می کند. او می‌گوید: «در حالی که غذای تعطیلات را با خانواده خود می‌گذرانید، به ما گروگان‌هایی فکر کنید که هنوز اینجا در جهنم، زیر زمین هستیم.

انجمن خانواده‌های گروگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گروگان‌ها باید در اولویت باشند».

این گروه گفت: “این ویدئوی تکان دهنده به عنوان یک فراخوان فوری برای اقدام سریع و قاطع برای رسیدگی به این بحران وحشتناک انسانی و تضمین بازگشت امن عزیزانمان عمل می کند.”

آقای گلدبرگ-پائولین، شهروند دوگانه اسرائیل و ایالات متحده، در برکلی، کالیفرنیا به دنیا آمد و در مدرسه ابتدایی بود که خانواده از ریچموند ویرجینیا به اسرائیل نقل مکان کردند. او پس از قطع دستش در جریان حمله به یک پناهگاه بمب کنار جاده ای در غزه دستگیر شد.

اعضای خانواده او حداقل بخشی از اتفاقاتی که برای او رخ داده از طریق سایر خانواده ها و بازماندگان حمله و همچنین با بررسی پیامک ها و مکالمات تلفنی جمع آوری کرده اند. آنها گفتند که معتقدند او به دلیل جراحات وارده به بازویش که گمان می رود ناشی از نارنجک بوده است، نیاز مبرمی به مراقبت های پزشکی دارد.

در مقاله ای مهمان که اندکی پس از ربوده شدن برای بخش نظرات نیویورک تایمز نوشته شد، مادرش پسرش را مردی مهربان و مهربان توصیف کرد که برای جمع آوری پول برای یک موسسه خیریه در آفریقا شنا می کرد.

او نوشت: «نمی‌دانم او مرده یا زنده است، آیا دوباره او را خواهم دید.

مادرش به خبرنگاران گفت که خانواده‌اش این هفته عید فصح را با یک سدر جشن خواهند گرفت و «آنها کاملاً روشن کرده‌اند که اگر در 15 دقیقه دیگر نتوانیم این کار را انجام دهیم و باید گریه کنیم، پس گریه خواهیم کرد. “

آقای گلدبرگ-پائولین ویدیو را با خطاب مستقیم والدینش به پایان می رساند.

او به آنها گفت: “من شما را دوست دارم و بسیار دلتنگ شما هستم.” “این تعطیلات خوشی برای من نخواهد بود، اما برای شما آرزو می کنم.”

مالاچی براون، جاناتان رایس و ایزابل کرشنر گزارش داد

دیدگاهتان را بنویسید