سنا قرار است کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کند


سنا روز سه شنبه به رای گیری انتقادی برای باز کردن راه برای بررسی نهایی بسته کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان رفت و زمینه را برای تصویب این لایحه و ارسال آن به رئیس جمهور بایدن برای امضای خود فراهم کرد.

انتظار می‌رفت که این اقدام که روز شنبه در مجلس تصویب شد، در جریان رای‌گیری آزمایشی که قرار بود در اوایل روز برگزار شود، از حمایت گسترده دو حزب برخوردار شود. این منجر به رأی گیری در مورد پذیرش نهایی در اوایل سه شنبه شب خواهد شد. آقای بایدن از قانونگذاران خواست که به سرعت روی این لایحه حرکت کنند تا بتواند آن را امضا کند و به قانون تبدیل شود.

به دوستانمان در اوکراین، متحدان ما در ناتو، متحدان ما در اسرائیل و غیرنظامیان در سراسر جهان که به کمک نیاز دارند: مطمئن باشید. سناتور چاک شومر، دی-نیویورک و رهبر اکثریت، در سازماندهی رای گیری گفت: “آمریکا یک بار دیگر عمل خواهد کرد.” او تصویب این قانون را “نقطه عطفی برای حمایت از دموکراسی” خواند.

مجلس نمایندگان روز شنبه یک بسته چهار قسمتی را تصویب کرد: یک اقدام برای هر یک از سه متحد ایالات متحده و دیگری برای شیرین کردن توافق برای محافظه کاران که می تواند منجر به ممنوعیت سراسری TikTok شود. آنها لایحه را به عنوان یک بسته واحد به سنا فرستادند که برای تصویب آن تنها به یک رای بله یا خیر نیاز دارد. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، ساختار قانونی را در مجلس به گونه‌ای تنظیم کرد که ائتلاف‌های مختلف حمایتی را به دست آورد و از غلبه بر هر عنصر مخالفی جلوگیری کرد.

اجزای این قانون تقریباً مشابه لایحه‌ای است که با حمایت دو حزب در ماه فوریه در سنا تصویب شد. این شامل 61 میلیارد دلار برای اوکراین است. 26 میلیارد دلار برای اسرائیل و کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری، از جمله غزه. و 8 میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوس آرام. مجلس نمایندگان مقرراتی را اضافه کرد که به رئیس جمهور دستور می دهد تا دولت اوکراین را ملزم به بازپرداخت 10 میلیارد دلار کمک اقتصادی کند، مفهومی که توسط رئیس جمهور سابق دونالد جی حمایت می شود. ترامپ که اصرار داشت هرگونه کمکی به کی یف باید به صورت وام باشد. همچنین به رئیس جمهور این امکان را می دهد که از سال 2026 این وام ها را ببخشد.

انتظار می‌رود برخی از جمهوری‌خواهان تندرو که مخالف ادامه کمک‌ها به اوکراین هستند، مانند برخی از دموکرات‌های لیبرال که گفته‌اند نمی‌توانند از ارسال سلاح‌های تهاجمی بیشتر به اسرائیل در زمانی که کارزار دولت ده‌ها هزار نفر را می‌کشد حمایت کنند، با این قانون مخالفت کنند. مردم غزه و باعث بحران گرسنگی شدند.

اما انتظار می رود اکثریت قریب به اتفاق سناتورها از این قانون حمایت کنند و رهبران سنا تصویب قریب الوقوع این لایحه را با توجه به مخالفت های چند ماهه با کمک های اوکراین که در مجلس نمایندگان ایجاد شده است، به عنوان یک پیروزی ویژه ستودند.

برای ماه‌ها، آقای جانسون و جمهوری‌خواهان جناح راست در مجلس نمایندگان از بررسی کمک به اوکراین خودداری کرده‌اند، مگر اینکه آقای بایدن با یک سری اقدامات سخت برای محدود کردن مهاجرت در مرز ایالات متحده و مکزیک موافقت کند. وقتی دموکرات‌های سنا در اوایل سال جاری با قانونی موافقت کردند که کمک‌ها را با مقررات کنترل مرزی سخت‌تر ترکیب می‌کرد، آقای ترامپ آن را محکوم کرد و جمهوری‌خواهان بلافاصله آن را رد کردند.

سپس سنا قانون خود را تصویب کرد که کمک اضطراری 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را بدون هیچ اقدامی در زمینه مهاجرت، افزایش داد و فشار سیاسی بر مجلس را برای انجام همین کار افزایش داد. پیام آقای شومر و سناتور میچ مک کانل، جمهوری خواه کنتاکی و رهبر اقلیت به آقای جانسون، یکسان بود: لایحه سنا را تصویب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید