جلسه سه شنبه: محاکمه ترامپ آغاز شد


دادستانی در بیانیه آغازین خود، طرح مفصلی از پرونده علیه دونالد ترامپ ارائه کرد – یک لحظه کلیدی در اولین تعقیب کیفری رئیس جمهور سابق ایالات متحده.

یک دادستان منهتن به 12 هیئت منصفه گفت که این پرونده شامل “توطئه جنایتکارانه و سرپوش گذاشتن” رسوایی های جنسی است که پیروزی او در انتخابات 2016 را تهدید می کرد. او توضیح داد که چگونه ترامپ، وکیلش، مایکل کوهن، و دیوید پکر، ناشر روزنامه نشنال انکوایرر، از استراتژی داستان‌های منفی «بگیر و بکش» استفاده کردند.

ترامپ که در صورت مجرم شناخته شدن با تا چهار سال زندان مواجه است، از روی میز دفاع تماشا کرد. گهگاه سرش را تکان می داد.

وکیل ترامپ در بیانیه افتتاحیه خود تاکید کرد که موکلش هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. او به هیئت منصفه گفت: رئیس جمهور ترامپ بی گناه است.

سپس پکر به عنوان اولین شاهد در دادگاه فراخوانده شد. پکر در شهادت خود توضیح داد که چگونه The National Enquirer برای داستان‌ها پرداخت می‌کند، عملی که او آن را «ژورنالیسم دفترچه چک» می‌نامد. انتظار می رود او امروز به جایگاه بازگردد.

زمینه: این پرونده به پرداخت 130000 دلاری کوهن به استورمی دانیلز ستاره فیلم های پورن برای خرید سکوت او در حالی که کمپین 2016 در حال پایان بود، می پردازد. دادستان‌ها مدعی هستند که ترامپ به دلیل جعل اسناد تجاری برای سرپوش گذاشتن بر رفتار خود، هزینه او را بازپرداخت کرده است.

جزئیات بیشتر: در خبرنامه ترامپ در دادگاه ما ثبت نام کنید که موارد مختلف را ردیابی می کند.


ژنرال هارون هالیوا دیروز به عنوان بلندپایه ترین مقام اسرائیلی از زمان حمله حماس در 7 اکتبر استعفا داد. حلیوا، رئیس اطلاعات نظامی، به نمادی از شکست رژیم اسرائیل در جلوگیری از مرگبارترین حمله در تاریخ اسرائیل تبدیل شد.

استعفای او حاکی از آن است که اکنون که سرعت جنگ در غزه کاهش یافته است، حسابرسی تلخ برای شکست در اسرائیل شتاب بیشتری می گیرد.

اگرچه استعفای حلیوا مدت‌ها به تعویق افتاده بود، اما انتظار می‌رود که فشار بر دیگر شخصیت‌های ارشد، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، افزایش یابد تا مسئولیت بیشتری برای نقش خود در فاجعه اکتبر برعهده بگیرند.


در جریان مبارزات انتخاباتی، نخست وزیر نارندرا مودی مسلمانان را «نفوذی» نامیده است که در صورت به قدرت رسیدن مخالفانش، ثروت هند را از بین خواهند برد. اظهارات او به طور غیرمعمولی جدا و مستقیم بود.

اشاره مودی به سخنانی بود که زمانی مانموهان سینگ، سلف وی در حزب مخالف کنگره ملی هند بیان کرد. مودی مدعی شد سینگ «گفت که مسلمانان اولین حق را بر ثروت ملت دارند. این بدان معناست که آنها این ثروت را بین کسانی که فرزندان بیشتری دارند، بین مهاجمان تقسیم خواهند کرد.’

استفاده مودی از این زبان در زمان مبارزات انتخاباتی او برای سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است افراط گرایان راست را که مسلمانان را هدف قرار می دهند، تحریک کند.

غول دارویی Novo Nordisk تقریباً تمام مواد اصلی داروهای کاهش وزن بسیار محبوب خود را Ozempic و Wegovy در کارخانه ای در شهر Kalundborg دانمارک تولید می کند. این شرکت اکنون قصد دارد حدود 8.6 میلیارد دلار در توسعه تسهیلات سرمایه گذاری کند.

این بزرگترین سرمایه گذاری تولیدی این شرکت در دانمارک است و در شهری با جمعیت کمتر از 17000 نفر در حال انجام است.

زندگی می کرد: تری اندرسون رئیس دفتر آسوشیتدپرس در بیروت بود که در سال 1985 توسط ستیزه جویان ربوده شد و سپس شش سال را به عنوان گروگان گذراند. او در سن 76 سالگی درگذشت.

  • جایزه بزرگ: آرچی مور، هنرمند بومی استرالیایی که در دوسالانه ونیز یک درخت خانوادگی را خلق کرد، برنده شیر طلایی شد.

  • زود خستگی؟ حضور تیلور سوئیفت در همه جا ممکن است سرانجام بر طرفدارانش تأثیر بگذارد.

  • صحبت در مورد کلید ماشین: درخواست از افراد مسن تر برای توقف رانندگی می تواند دشوار باشد. در اینجا چند راه برای انجام این کار با همدلی وجود دارد.

این پیچیده است. از نظر انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل، دریافت منابع می تواند کارآمدتر باشد – مسیر یک کامیون را با چندین اتومبیل که چندین بار به فروشگاه ها سفر می کنند، مقایسه کنید.

اما بر اساس برخی برآوردها، سالانه سه میلیارد درخت برای بسته بندی قطع می شود. راحتی خرید آنلاین نیز می تواند به مصرف بیش از حد کمک کند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که تولید و استفاده از کالاها و خدمات خانگی مسئول 60 درصد انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است.

پس سعی کنید به صورت عمده خرید کنید و سفارشات را ترکیب کنید. همکار من دیون سیرسی می نویسد: «عجله کردن و خرید چیز جدید آسان است، اما متخصصان محیط زیست توصیه می کنند برای رفع دوپامین خود کاری کاملا متفاوت انجام دهید: به جای آن پیاده روی کنید.»

آیا از خبرنگاران اقلیم و محیط زیست سوالی دارید؟ از خدمات آب و هوای ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید