بایدن و رئیس جمهور مکزیک قول اقدام مشترک علیه مهاجرت غیرقانونی را می دهند


رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور مکزیک روز دوشنبه متعهد شدند که اقدام مشترکی برای سرکوب مهاجرت غیرقانونی انجام دهند، زیرا آقای بایدن همچنان تحت فشار شدید سیاسی از همه طرف ها برای رسیدگی به اثرات عبور سریع از مرزها قبل از انتخابات ریاست جمهوری امسال است.

آقای بایدن و رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز ابرادور در بیانیه‌ای مشترک گفتند که به دستیاران امنیت ملی خود دستور داده‌اند تا “برای اجرای فوری اقدامات مشخص برای کاهش قابل توجه عبور غیرقانونی مرزها و در عین حال حفاظت از حقوق بشر، با یکدیگر همکاری کنند”.

در این بیانیه که پس از گفتگوی تلفنی بین رهبران دو کشور در روز یکشنبه منتشر شد، هیچ اقدامی در نظر گرفته نشده است. یک مقام ارشد دولت از مشخص کردن آنچه که ایالات متحده و مکزیک ممکن است «فوراً اجرا کنند» خودداری کرد و تنها گفت که دو طرف به گفتگو در مورد این موضوع ادامه خواهند داد.

عدم شفافیت، سوالی را در هاله ای از ابهام قرار می دهد که می تواند عامل تعیین کننده در ماندن آقای بایدن برای چهار سال دیگر در دفتر بیضی شکل باشد. نظرسنجی‌های جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که وضعیت در مرز یک نگرانی جدی است. و حتی برخی از سرسخت‌ترین حامیان رئیس‌جمهور در شهرهای لیبرال از او می‌خواهند که کاری برای جلوگیری از جریان مهاجران انجام دهد.

آخرین برنامه رئیس جمهور برای انجام این کار – با یک لایحه بسیار محدود کننده مهاجرت که از حمایت دو حزبی برخوردار بود – در چند ماه گذشته زمانی که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آن را مسدود کردند، از بین رفت. آقای بایدن خواستار همراهی این قانون با کمک های مالی به اسرائیل، اوکراین و تایوان شده بود، اما زمانی که کنگره سرانجام در اوایل ماه جاری به توافق مالی دست یافت، قانون مرزی لحاظ نشد.

این امر آقای بایدن را با گزینه‌های کمی برای رسیدگی به الگوهای مهاجرت جهانی که به‌طور چشمگیری تغییر کرده‌اند، یا سیستم مهاجرتی آمریکا که هر دو طرف اذعان دارند برای دهه‌ها ناکارآمد بوده است، باقی می‌گذارد.

برخی از فعالان و مقامات دولت بر این باورند که آقای بایدن به تصمیمی برای اعلام یک اقدام اجرایی نزدیک می‌شود که می‌تواند محدودیت‌های چشمگیر جدیدی را بر پناهجویان اعمال کند، با تکیه بر همان اختیارات قانونی که رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ فکر می کرد بهترین راه برای دور نگه داشتن مهاجران از کشور، زمانی است که او در قدرت بود.

استفان میلر، معمار برنامه مهاجرتی آقای ترامپ، مدتهاست که برای تفسیر گسترده بخشی از قانون فدرال موسوم به 212(f) تلاش کرده است تا به رئیس جمهور اجازه دهد حتی از عبور مهاجران از مرز ایالات متحده منع کند. از ایالت

افراد آشنا به بحث در کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی می گویند که مقامات در مورد اعلامیه ریاست جمهوری صحبت می کنند که می تواند به بخشی از قانون مهاجرت و ملیت سال 1952 اشاره کند که به رئیس جمهور این اختیار را می دهد که مهاجرت را برای کسانی که به آنها تعلیق کرده اند، متوقف کند. مصمم به “مضر برای منافع ایالات متحده”.

مقامات دولت از دادن هیچ زمانبندی در مورد اینکه آیا آقای بایدن ممکن است دستوری برای بستن پناهگاه مرزی بدهد یا خیر، خودداری کردند. رئیس جمهور این را در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی Univision در 9 آوریل بیان کرد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که من به تنهایی و بدون قانون چنین قدرتی داشته باشم.» آقای بایدن گفت. و برخی پیشنهاد کردند که باید ادامه دهم و تلاش کنم. و هنگامی که توسط دادگاه تعطیل می شوم، توسط دادگاه بسته می شوم.

ماموران گشت مرزی برای مقابله با افزایش مهاجران در مرز جنوبی، به ویژه در ماه دسامبر، زمانی که مرزبانان نزدیک به 250,000 مهاجر را که به طور غیرقانونی عبور می کردند، دستگیر کردند، با مشکل مواجه هستند.

از آن زمان، دولت بایدن از نزدیک با مکزیک برای تقویت اجرای این قانون همکاری کرده است. در حال حاضر، این تلاش ها نتیجه داده است. در ماه فوریه، مرزبانان بیش از 140000 دستگیر شدند و در ماه مارس این رقم کمی کمتر بود – بیش از 137000 دستگیری.

آن اقدامات اجرایی که آقای بایدن از آنها صحبت کرد، حامیان طرفدار مهاجران را آزار می دهد. آنها می گویند که استفاده از یک ابزار قانونی صریح می تواند حقوق معقول پناهندگی مهاجران را در زمانی که از خطر یا شکنجه در کشورهای خود فرار می کنند، برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده سلب کند.

رابین بارنارد، مدیر ارشد حقوق پناهندگان در Human Rights First، یکی از حامیان مهاجران، گفت: «ما سیاست‌هایی را دیده‌ایم که برای بازدارندگی و مجازات افرادی که به ایالات متحده می‌آیند تا به دنبال حمایت باشند، از هدف اعلام‌شده‌شان برای جلوگیری از آمدن مردم کوتاه‌تر است. گروه . بیشتر همان سیاست‌های خسته و غیرقانونی که رئیس‌جمهور سابق ترامپ سعی کرد اجرا کند، راه‌حل‌های هوشمندانه و واقعی برای مشکلاتی که با آن روبرو هستیم نیست.»

مقامات دولت خاطرنشان می کنند که رئیس جمهور تعدادی از پیشنهادات را با هدف افزایش مهاجرت قانونی به ایالات متحده از کشورهای آسیب دیده از جنگ، قحطی، تغییرات آب و هوایی و بی ثباتی سیاسی اجرا کرده است.

اما منتقدان می‌گویند که این برنامه‌ها اگرچه مثبت هستند، اما می‌توانند تحت تأثیر اقدامات دیگری قرار گیرند که محدودیت‌های گسترده‌ای را اعمال می‌کنند.

آندریا فلورس، یکی از مقامات سابق دولت بایدن و معاون کنونی سیاست مهاجرت در FWD .us گفت: «رئیس‌جمهور باید به دنبال ابزارهایی باشد که در واقع مهاجرت‌های غیرمجاز را کاهش داده است، مانند مسیرهای آزادی مشروط خودش، نه دیگر ممنوعیت نمادین پناهندگی. ، یک گروه مدافع

دیدگاهتان را بنویسید