پادشاه چارلز در بحبوحه درمان سرطان وظایف سلطنتی عمومی را از سر خواهد گرفت


کاخ باکینگهام روز جمعه اعلام کرد که پادشاه چارلز سوم هفته آینده به وظایف ایالتی بازخواهد گشت که نشانه ای دلگرم کننده از بهبودی او تقریباً سه ماه پس از افشای ابتلا به سرطان و تسکین قابل لمس برای یک کشور مضطرب به مناسبت تغییر وحشتناک دیگری در بریتانیا است. . سلطنت

به گفته کاخ، چارلز و همسرش ملکه کامیلا بازگشت خود را با بازدید از مرکز سرطان در روز سه شنبه جشن خواهند گرفت و در آنجا با بیماران و کارکنان ملاقات خواهند کرد. او بعداً در رویدادهای دیگر ظاهر خواهد شد، به ویژه از امپراتور ژاپن، ناروهیتو و همسرش امپراطور ماساکو برای دیدار دولتی در ماه ژوئن استقبال خواهد کرد.

کاخ هیچ به‌روزرسانی خاصی در مورد درمان، وضعیت یا پیش‌آگهی چارلز ارائه نکرد و این در راستای سیاست خود مبنی بر به اشتراک گذاشتن برخی – اما نه همه – جزئیات در مورد بیماری او بود. با این حال، در دنیای مبهم خانواده سلطنتی، شلوغی تقویم یک پادشاه اغلب بهترین سرنخ برای رفاه اوست.

این خبر شعاع امیدی را برای خانواده سلطنتی که از ابتدای سال با مشکلات سلامتی مواجه بوده اند، می دهد. کاترین، پرنسس ولز، ماه گذشته تایید کرد که او نیز سرطان دارد. او از زمان بستری شدن در بیمارستان در ژانویه از انظار عمومی خارج شده است و طوفانی از شایعات اغلب نادرست در مورد وضعیت او را برانگیخت.

بیماری همزمان دو تن از قدیمی‌ترین و سرسخت‌ترین اعضای خانواده سلطنتی، خانه ویندزور را در طول انتقال نسل در بلاتکلیفی فرو برد. ملکه الیزابت دوم در سپتامبر 2022 درگذشت و پسرش چارلز به سختی بر تخت سلطنت نشست.

چارلز 75 ساله به برگزاری جلسات در طول درمان ادامه داد، از جمله جلسات هفتگی با نخست وزیر ریشی سوناک و تماس ویدیویی با نخست وزیر کانادا جاستین ترودو. اما غیبت او بر سایر اعضای خانواده، به ویژه کامیلا، که در چندین موقعیت از جمله در سفر به ایرلند شمالی از او حمایت کرده است، فشار وارد کرده است. همسر کاترین، شاهزاده ویلیام، به تازگی پس از گرفتن مرخصی پدری به سر کار بازگشت.

پادشاه اولین حضور عمومی خود را دوباره در روز یکشنبه عید پاک انجام داد، زمانی که پس از یک مراسم کلیسا در قلعه ویندزور به خیرخواهان سلام کرد. روزنامه‌های بریتانیایی گزارش کردند که چارلز بی‌قرار بود و مشتاق بازگشت به فعالیت‌های عمومی، از جمله سفر دولتی به استرالیا، نیوزیلند و ساموآ که برای پاییز برنامه‌ریزی شده بود.

با این حال، جدای از این گزارش‌های مرموز در مورد خلق و خوی او، سلامت پادشاه از زمانی که کاخ در 4 فوریه اعلام کرد که او به نوع نامعلومی از سرطان مبتلا است، مخفی نگه داشته شده است. پزشکان این را طی یک روش برای درمان بزرگی پروستات کشف کردند (کاخ مشخص کرد که او سرطان پروستات ندارد).

کاخ روز جمعه گفت که درمان سرطان چارلز ادامه خواهد داشت، “اما پزشکان به اندازه کافی از پیشرفت های انجام شده تا کنون راضی هستند که پادشاه اکنون می تواند تعدادی از وظایف دولتی را از سر بگیرد.” پزشکان او می‌گویند «در مورد ادامه بهبودی پادشاه مثبت هستند».

فقدان جزئیات در مورد بیماری پادشاه به گمانه زنی های مزمن و سطح پایین دامن زده است که هر از گاهی شعله ور می شود. ماه گذشته، کانال های رسانه های اجتماعی در روسیه با استناد به پخش اخبار جعلی از مرگ چارلز خبر دادند. سفارت بریتانیا در مسکو خود را موظف به امتناع کرد.

جدا از بریدن روبان، مراسم شوالیه‌گری و تقدیم بیمارستان‌ها که بیشتر وقت پادشاه را می‌گیرد، ناظران سلطنتی ابراز امیدواری کرده‌اند که چارلز اولین نشانه‌های کارزار تجدید سلطنت را پس از سلطنت 70 ساله مادرش ببیند. او تعداد اعضای خانواده سلطنتی را ساده کرده است و در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوا و کثرت گرایی مذهبی صریح صحبت کرده است.

اد اونز، مورخ که در مورد خانواده سلطنتی می نویسد، می گوید: «بیماری او سؤالاتی را در مورد طول عمر او و اینکه آیا او یک پادشاه انتقالی یا تحول آفرین خواهد بود، ایجاد کرده است. “من به دومی امیدوارم. اکنون زمان استفاده از لحظه است.”

در بیانیه‌ای در روز جمعه، کاخ گفت: چارلز و کامیلا مشتاقانه منتظر اولین سالگرد تاج‌گذاری خود در ماه مه هستند و «به خاطر لطف‌ها و آرزوهای خوبی که دریافت کرده‌اند عمیقا سپاسگزار هستند».

این سوال باقی می ماند که چارلز چقدر زود و حتی اگر بتواند به قدرت کامل بازگردد. اما برای خانواده‌ای که حضور اخیرشان در زندگی بریتانیا عمدتاً از طریق بولتن‌های دردسرساز پزشکی بوده است، ظهور مجدد او می‌تواند نوید دهنده بازگشت به نوع سنتی‌تر پوشش خبری سلطنتی باشد.

این اشاره پس از آن مطرح شد که مگان، همسر شاهزاده هری، مربای توت فرنگی جدیدی را تحت برند سبک زندگی خود American Riviera Orchard معرفی کرد و سپس خود را در رقابتی بین شهری با کاخ باکینگهام دید.

پس از اینکه مگان شیشه های مربای خود را برای افراد مشهور در رسانه های اجتماعی ارسال کرد تا نظرات تحسین برانگیزی داشته باشند، فروشگاه قصر این هفته ویدیویی را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که چهار راه برای لذت بردن از مربای توت فرنگی را نشان می دهد. هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا تبلیغ کاخ یک اتفاق بود یا تلاشی برای سایه انداختن مگان وجود نداشت، اگرچه دیلی تلگراف به سرعت این قسمت را “جنگ جم” نامید.

پس از زمستانی پر از بستری شدن در بیمارستان و گمانه زنی های شوم، جنجال بهاری بر سر مربا مانند بازگشت به حالت عادی خوشایند به نظر می رسید.



دیدگاهتان را بنویسید