اوکراین خدمات کنسولی به مردان خارج از کشور را رد می کند


در هفته‌های اخیر، مقامات اوکراینی گام‌های متعددی برای تکمیل صفوف ارتشی برداشته‌اند که به دلیل بیش از دو سال جنگ طاقت‌فرسا تحلیل رفته است. دولت لایحه جدید بسیج را با هدف افزایش تعداد نیروها و تشدید گشت‌های مرزی برای دستگیری فراریان سرباز به تصویب رساند.

مقامات اکنون در حال تعقیب مردانی هستند که قبلاً کشور را ترک کرده اند. این هفته دولت اعلام کرد که سفارت‌های اوکراین صدور گذرنامه‌های جدید و ارائه سایر خدمات کنسولی را برای مردان در سن نظامی مقیم خارج از کشور به حالت تعلیق درآورده‌اند.

پس از آغاز تهاجم روسیه در سال 2022، مردان بین 18 تا 60 سال از خروج از کشور منع شدند، اما برخی از آنها قبل از اجرایی شدن این قانون در خارج از کشور بودند و برخی دیگر به طور غیرقانونی از آن زمان خارج شده اند.

با تعلیق خدمات کنسولی، دولت گفت که به خواسته های عدالت اجتماعی پاسخ می دهد.

قوانین جدید تا زمانی که قانون جدید بسیج در 18 اردیبهشت اجرایی شود، به قوت خود باقی خواهد ماند. وزارت خارجه اوکراین گفت که هنوز در حال بررسی جزئیات مربوط به خدماتی است که پس از اجرایی شدن قانون بسیج گسترده تر ارائه خواهد شد، اما پیام آن این بود: اگر سالم هستید و قادر به جنگیدن هستید، به خانه بیایید و به ارتش بپیوندید.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: “حالا چگونه به نظر می رسد: یک مرد در سن نظامی به خارج از کشور رفت و به کشورش نشان داد که به بقای آن اهمیتی نمی دهد و سپس می آید و می خواهد از این کشور خدمات دریافت کند.” . بیانیه. “این طور کار نمی کند. کشور ما در جنگ است.»

منتقدان می‌گویند این اقدام می‌تواند بین اوکراینی‌ها در داخل و خارج از کشور اختلاف ایجاد کند، اما بر فشار برای نیروهای بیشتر تأثیری نخواهد گذاشت. در حال حاضر حدود 860000 مرد اوکراینی در خارج از این کشور، در اتحادیه اروپا زندگی می کنند.

تلاش برای بازگرداندن مردم به اوکراین بخشی از تلاش گسترده‌تر برای استخدام فوری سربازان جدید است، زیرا روسیه به دنبال استفاده از برتری خود در تسلیحات و تعداد در جبهه شرقی است. ژنرال یوری سودول، فرمانده نیروهای مسلح در شرق ماه گذشته به رسانه های خبری اوکراین گفت: در برخی مناطق، تعداد روس ها از اوکراینی ها بیش از هفت به یک است.

در حالی که مقامات ایالات متحده قانونگذاران در واشنگتن را برای ارائه کمک های نظامی بیشتر به اوکراین تحت فشار قرار دادند، آنها همچنین دولت در کیف را برای رسیدگی به مشکلات پروژه تحت فشار قرار دادند.

جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، در سفر این هفته به کیف خاطرنشان کرد که تلاش‌های بسیج این کشور به اندازه توپخانه برای تثبیت جبهه و تغییر مسیر جنگ اهمیت دارد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اوکراین باید مطمئن شود که افراد مورد نیاز برای مبارزه را دارد.

عدم شفافیت در مورد چگونگی اجرای این سیاست، به بحث های داغ در مورد این اقدام در اوکراین دامن زده است.

بسیاری از سربازان خط مقدم، از جمله ده ها هزار نفر که بیش از دو سال بدون استراحت می جنگند، این قانون را حرکتی منصفانه و عادلانه می دانند.

آلینا میهایلوا، یک پزشک نظامی و بیوه یک فرمانده کشته شده در نبرد، در فیس بوک نوشت: «این تصمیم مدت هاست که به تعویق افتاده است.

«دوست نداری؟ تابعیت خود را رها کنید و به جهنم بروید.

با این حال، اولادزیمیر ویاتروویچ، رئیس سابق موسسه حافظه ملی اوکراین، هشدار داد که این اقدام می تواند باعث نارضایتی اوکراینی های مقیم خارج شود.

او در فیس بوک نوشت: «این تصمیم چیزی جز ضرر نخواهد داشت»، با این استدلال که افراد بیشتری را مجبور به پیوستن به ارتش نمی کند، بلکه تنها «وحدت ملی» را تضعیف می کند.

او نوشت که اکثر اوکراینی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، کار، تحصیل، همسران و فرزندان را رها نخواهند کرد تا «در حال حاضر به یک جهت بروند».

پسران نوجوانی که در زمان شروع جنگ توسط والدینشان برای امنیتشان به خارج از کشور برده شدند و از آن زمان به سن 18 سالگی رسیده اند، مورد نگرانی خاص هستند. بر اساس قانون جدید، آنها ممکن است مجبور شوند برای دریافت گذرنامه به اوکراین برگردند و سپس ممکن است نتوانند آنجا را ترک کنند.

تاتسیانا سننکو، یک اوکراینی در گرجستان، در شبکه های اجتماعی گفت: “باید پیشرفت هایی صورت گیرد، فرصتی برای ثبت نام برای خدمت سربازی در کنسولگری ایجاد شود.”

وزارت امور خارجه اعلام کرد که برای اینکه صدها هزار مرد اوکراینی در خارج از کشور در هاله ای از ابهام قرار نگیرند، توضیحات بیشتری در مورد روش دریافت خدمات کنسولی ارائه خواهد کرد.

سیارهی فورسا، معاون شرکت سرمایه گذاری کیف دراگون کپیتال، سیارهی فورسا، در فیس بوک گفت که اوکراین باید در کنار زدن افرادی که می توانند مفید باشند، اگر نه برای ارتش، بلکه برای اقتصاد، دقت بیشتری داشته باشد: “بله، اوکراین به این افراد نیاز دارد. . و بله، آنها تصمیم گرفتند در طول جنگ در اوکراین نباشند. اوکراین به همه شهروندان خود نیاز دارد. و همه شهروندان اوکراین قهرمان نیستند.”

دیدگاهتان را بنویسید