قوانین جدید بایدن: 5 چیز که باید بدانید


دولت بایدن در واقع اقداماتی را برای پایان دادن به استفاده از زغال سنگ انجام داد تا چراغ آمریکا را روشن نگه دارد. روز پنجشنبه، آژانس حفاظت از محیط زیست، چهار قانون اساسی را منتشر کرد که برای کاهش اشکال مختلف آلودگی سمی و آلودگی کره زمین از نیروگاه های زغال سنگ، کثیف ترین منبع برق کشور، طراحی شده است.

مهم ترین قوانین جدید با هدف حذف تقریباً انتشار دی اکسید کربن از کارخانه های زغال سنگ است. سه قانون دیگر باعث کاهش انتشار جیوه، یک سم عصبی مرتبط با آسیب های رشدی برای کودکان می شود. محدود کردن نشت خاکستر سمی از کارخانه های زغال سنگ به لوله های آب؛ و کاهش تخلیه فاضلاب از گیاهان. پس از اجرا، انتظار می رود این قوانین تقریباً تمام کارخانه های زغال سنگ باقیمانده کشور را تا سال 2040 تعطیل کنند.

در اینجا چیزی است که باید در مورد گام های جدید پرزیدنت بایدن برای پاکسازی انرژی زغال سنگ بدانید.

در یک کلام بله.

شرکت های برق برای چندین دهه مجبور به رعایت سایر مقررات زیست محیطی بوده اند. آنها اپراتورهای نیروگاه های زغال سنگ را مجبور کرده اند تا فناوری هایی مانند “اسکرابر” را برای حذف سمومی مانند جیوه نصب کنند یا در راه های ایمن تر برای دفع خاکستر زغال سنگ و فاضلاب تاسیسات خود سرمایه گذاری کنند.

اما استانداردهای جدید گسترده ترین استانداردهای تا به امروز هستند و صنعت می گوید که برآورده شدن آنها غیرممکن است. هیچ فناوری گسترده ای برای کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید کربن از دودکش نیروگاه ها وجود ندارد. یک تکنیک بسیار گران قیمت به نام جذب و جداسازی کربن وجود دارد که در آن انتشار گازهای گلخانه ای قبل از رسیدن به جو به دام می افتد و در زیر زمین ذخیره می شود. اما این فرآیند هرگز در هیچ کارخانه زغال سنگ در ایالات متحده مستقر نشده است. ارزان ترین راه برای رعایت این قانون، بستن 200 کارخانه زغال سنگ باقی مانده در کشور است.

بر اساس این طرح، کارخانه‌های زغال‌سنگ موجود که قرار است تا سال 2039 یا بعد از آن کار کنند، باید تا سال 2032 انتشار گازهای گلخانه‌ای را 90 درصد کاهش دهند. کارخانه هایی که قرار است تا سال 2039 تعطیل شوند، باید تا سال 2030 انتشار خود را تا 16 درصد کاهش دهند. کارخانه هایی که قبل از سال 2032 تعطیل می شوند مشمول قوانین نمی شوند.

اما پیری نیروگاه‌های زغال‌سنگ موجود کشور به این معنی است که بسیاری از تأسیسات می‌توانند قبل از رعایت سخت‌ترین محدودیت‌ها تعطیل شوند. بیش از 200 کارخانه زغال سنگ در دهه گذشته تعطیل شده اند و کارخانه های باقی مانده به طور متوسط ​​نزدیک به 50 سال عمر کرده اند. طول عمر یک کارخانه زغال سنگ در ایالات متحده حدود 60 سال است و تقریباً یک چهارم از 200 کارخانه موجود در حال حاضر قرار است در یک سال آینده بازنشسته شوند. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در پنج سال آینده.

کارخانه‌های زغال‌سنگ در سراسر کشور وجود دارد که بیشترین تعداد آن در پنسیلوانیا، تگزاس، ایندیانا، وایومینگ، کنتاکی، ویرجینیای غربی و آیووا است.

استفاده از زغال سنگ در ایالات متحده در دهه های پس از سال 1990، زمانی که نیمی از برق کشور را تولید می کرد، به طور چشمگیری کاهش یافته است. به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، زغال سنگ مسئول 16.2 درصد از تولید برق در سال گذشته بود. انرژی های تجدیدپذیر – بادی، خورشیدی، آبی، زیست توده و زمین گرمایی ترکیبی – در حال حاضر از زغال سنگ پیشی گرفته اند و 21.4 درصد از تولید برق در سال 2023 را تشکیل می دهند. گاز طبیعی 43.1 درصد از برق کشور را تامین می کرد.

بله، از دو جهت مهم.

ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان و صنعت زغال سنگ تقریباً به طور قطع قوانین را در دادگاه به چالش خواهند کشید. دیوان عالی قبلاً روش EPA را برای تنظیم نیروگاه ها محدود کرده است و یک دادگاه متمایل به محافظه کار می تواند تلاش های دولت را بیشتر محدود کند.

دولت دوم ترامپ نیز می تواند مشکلات نظارتی ایجاد کند. رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ متعهد شده است که در صورت انتخاب شدن آقای بایدن در نوامبر، سوخت‌های فسیلی را ترویج کند و مقررات آقای بایدن را لغو کند.

دیدگاهتان را بنویسید