حکومت میانمار شهر را پس گرفته است که مزیت بزرگی برای شورشیان بود


سخنگوی اتحادیه ملی شورشیان کارن گفت که نظامیان میانمار شهر میوادی، یک مرکز تجاری مهم در مرز با تایلند را بازپس گرفته اند و یک پیروزی کلیدی برای سربازان مقاومت که نزدیک به دو هفته پیش آن را تصرف کردند و سپس مجبور به عقب نشینی شدند، معکوس کرد. . چهار شنبه.

دستگیری میاوادی توسط حکومت نظامی به دنبال فرار یک شبه نظامی محلی مجهز به نام نیروهای گارد مرزی بود که برای مدت کوتاهی جدا شدند و به شورشیان قومی کارن و نیروهای متحد دموکراسی برای تصرف شهر در 11 آوریل پیوستند.

Padoh Saw Tau Ni، سخنگوی اتحادیه ملی کارن، گفت که شبه نظامیان پس از پیوستن به نیروهای نظامی با حکومت نظامی، روز سه شنبه به آزادی سربازان اسیر رژیم و بازپس گیری پایگاه گردان خود در حومه شهر، جایی که پرچم ملی میانمار را برافراشتند، کمک کردند. یک نهاد رهبری سیاسی

آقای سائو تائو نی در مصاحبه ای گفت: “با توجه به این وضعیت بحرانی و برای جلوگیری از افتادن در دام دشمن، ما باید به طور موقت نیروهای ترکیبی ارتش آزادیبخش ملی کارن را از میاوادی خارج کنیم.”

تصرف شهر توسط نیروهای مقاومت مهم‌ترین پیروزی شورشیان تا به امروز بود، زیرا ائتلاف گسترده‌ای از گروه‌های مسلح قومی و مبارزان طرفدار دموکراسی برای برکناری ژنرال‌های ارشدی که در کودتای 2021 قدرت را به دست گرفتند، مبارزه کردند.

در ماه‌های اخیر، نیروهای مقاومت ده‌ها شهر و پایگاه نظامی را در مناطق مرزی میانمار به تصرف خود درآورده‌اند.

اما Myawaddy، در آن سوی رودخانه Moei از شهر تایلند Mae Sot، با توجه به نقش خود به عنوان مرکزی برای واردات و صادرات، با یک میلیارد دلار تجارت در سال گذشته، برنده بزرگی بوده است.

رژیم با اعزام کاروانی از نیروهای کمکی از پایگاه‌های نظامی در فاصله کمتر از سه ساعت به دنبال بازپس گیری مایوادی بود.

آقای ساو تاو نی گفت، اما در مواجهه با کمین های مکرر و حملات چریکی در امتداد بزرگراه، کاروان پس از 12 روز هنوز به میاوادی نرسیده بود.

او گفت که نیروهای شورشی که از میاوادی خارج شده اند به نبرد علیه نیروهای حکومت نظامی در امتداد بزرگراه خواهند پیوست.

ژنرال زاو مین تون، سخنگوی رژیم، به تماس های مکرر نیویورک تایمز پاسخ نداد.

کو زاک، رئیس تیپ آمبولانس گفت که در حالی که مقاومت میوادی را تحت کنترل داشت، ارتش تأسیسات غیرنظامی در شهر از جمله جاده ها و ایستگاه اتوبوس را بمباران کرد که حداقل هفت نفر را کشت و 30 نفر را مجروح کرد.

برای دهه‌ها، گروه‌های مسلح قومی برای خودمختاری مناطق جداگانه خود جنگیده‌اند. اما پس از کودتا، بسیاری از گروه‌ها برای سرنگونی حکومت نظامی و جایگزینی رهبری آن با یک دموکراسی فدرال به نیروها پیوستند.

آقای Sau Tau Ni گفت: “مأموریت ما فراتر از Mayawadi است.” «هدف ما فقط تغییر رژیم برای جایگزینی رهبران فعلی کشور نیست. ما به دنبال تغییر سیستمی، دگرگونی تمام سیستم های فاسد در کشور هستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید