جرارد دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی محاکمه می شود


ژرار دوپاردیو روز دوشنبه به اتهام تجاوز جنسی به دو زن در حین فیلمبرداری فیلمی در فرانسه در سال 2021 محاکمه شد، که مشکلات حقوقی بازیگر فرانسوی را عمیق‌تر کرد و اعتبار جهانی او را بیش از پیش خدشه دار کرد، زیرا او با تعداد فزاینده‌ای از اتهامات تجاوز جنسی روبرو شد.

دادستان های پاریس اعلام کردند که دوپاردیو 75 ساله در ماه اکتبر به اتهام تجاوز جنسی به دو زن در صحنه فیلمبرداری فیلم Les Volets Verts یا The Green Shutters کارگردان فرانسوی ژان محاکمه خواهد شد. Becker در سال 2022 منتشر شد.

دادستان هویت این دو زن را یا جزئیاتی در مورد حملات ادعایی منتشر نکرده است. وکلای آقای دوپاردیو بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر دوشنبه شب پاسخ ندادند، اما این بازیگر بارها هرگونه سوء رفتار جنسی در گذشته را رد کرده است.

این حکم دادگاه تحول بزرگی برای آقای دوپاردیو، یکی از سرشناس‌ترین مردان فرانسه بود که با اتهامات تجاوز جنسی روبرو شد، به ویژه پس از موج جدیدی از اتهامات که در ماه‌های اخیر صنعت فیلم فرانسه را فراگرفت.

در سال های اخیر بیش از ده ها زن آقای دوپاردیو را به دست زدن، آزار و اذیت یا تجاوز جنسی متهم کرده اند، اما او در هیچ یک از این پرونده ها به دادگاه نرفته است.

او یک قهرمان شناخته شده بین المللی که در بیش از 250 فیلم ظاهر شده است، به نقطه عطف #MeToo در جامعه فرانسه تبدیل شد.

برخی از جمله امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا، به دفاع از آقای دوپاردیو آمده و آنچه را که به گفته آنها شکار ناعادلانه جادوگر علیه این بازیگر مشهور است که بی گناه فرض می شود، محکوم کرده اند.

دیگران از این واقعیت استقبال کردند که صنعت فیلم فرانسه سرانجام رفتار آقای دوپاردیو را در صحنه فیلمبرداری به رسمیت شناخت، زیرا با یک حسابرسی داخلی طولانی مدت با تبعیض جنسی و خشونت جنسی در میان خود مواجه بود.

دو زن که آقای دوپاردیو را به تجاوز جنسی در صحنه فیلمبرداری «کرکره‌های سبز» متهم کردند، امسال به‌طور ناشناس با یک وب‌سایت تحقیقی Mediapart صحبت کردند.

یک زن، طراح صحنه 53 ساله، گفت که آقای دوپاردیو هنگام فیلمبرداری در پاریس در سپتامبر 2021، بسیار بدرفتار بوده و او را در صحنه فیلمبرداری به شدت مورد آزار و اذیت قرار داده است. مدیاپارت در فوریه گزارش داد که دستیار کارگردان 33 ساله دیگری، از جمله هنگام فیلمبرداری در پایتخت فرانسه، چندین بار او را لمس کرده است.

به گفته مدیاپارت، تیم سازنده این فیلم آقای دوپاردیو را مجبور به عذرخواهی از این دو زن کردند و گفت که داستان آنها را با بیش از ده ها نفر که روی فیلم کار می کردند تایید کرده است.

پس از اینکه آقای دوپاردیو چندین ساعت در پایتخت فرانسه تحت بازجویی پلیس قرار گرفت، دادستان های پاریس دستور محاکمه را اواخر روز دوشنبه اعلام کردند. دادستان ها گفتند که او نمی تواند به این حکم اعتراض کند، اگرچه ممکن است جلسه به تاریخ دیگری موکول شود.

آقای دوپاردیو قبلاً در سال 2020 به تجاوز جنسی و تجاوز جنسی متهم شده است و در یک پرونده جداگانه شامل شارلوت آرنو، هنرپیشه فرانسوی که می گوید در 22 سالگی در پاریس به او تجاوز جنسی کرده است. دفتر دادستانی گفت که تحقیقات در ماه جاری تکمیل شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا آقای دوپاردیو نیز در مورد این اتهامات محاکمه خواهد شد یا خیر.

دعوای تجاوز جنسی دیگری که توسط یک هنرپیشه فرانسوی دیگر علیه او مطرح شده بود، در ماه ژانویه رد شد، زیرا مدت زمان محدودیت منقضی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید