بلینکن قصد دارد هفته آینده از اسرائیل دیدن کند


یک مقام ارشد دولت بایدن که به شرط ناشناس ماندن با خبرنگاران مطابق با قوانین اساسی رسمی صحبت کرد، حماس را صرفاً به ممانعت از توافق متهم کرد. این مقام گفت در حالی که اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که شرایط را می پذیرد، اما پاسخ یحیی سنوار، رهبر حماس که در زیرزمینی در غزه پنهان شده است، “کاملاً غیرسازنده” بود.

این مقام گفت: از آن زمان، حماس به صراحت اعلام کرده است که توافق را به طور کامل کنار نمی‌گذارد و آماده بازگشت به مذاکرات است و افزود که آمریکا و شرکای آن در روزهای آینده این سیگنال را بررسی خواهند کرد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 34000 نفر در غزه در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند، زیرا فلسطینیان در این منطقه با یک بدبختی دیگر در این هفته مواجه شدند – انفجار گرمای شدید که دمای روز پنجشنبه را به بالای 100 درجه فارنهایت رساند.

گرما، همراه با کمبود آب تمیز، زندگی را در چادرهایی که بسیاری از مردم غزه برای سرپناه استفاده می‌کنند غیرقابل تحمل کرده و نگرانی‌هایی را در مورد گسترش بیماری ایجاد کرده است.

محمد ابوخطاب، پدر چهار فرزند از جمله یک کودک 7 ماهه، گفت: «فرزندان من توسط حشرات و پشه‌ها گزیده شدند، زیرا فاضلاب در اطراف وجود ندارد و فاضلاب تقریباً همه جا جاری است. که فقط لباس زیر به بچه ها بپوشاند.

ابوخطاب 33 ساله می گوید: «چادر، گرما و وحشت این جنگ همه یک کابوس است. “چگونه فرزندان من می توانند زندگی سالم و ایمن داشته باشند؟”

مقامات وزارت دفاع گفتند که در تلاش برای رساندن غذا، آب و داروی بیشتر به غزه، مهندسان ارتش آمریکا روز پنجشنبه ساخت یک اسکله و سد شناور را در سواحل غزه آغاز کردند. انتظار می رود این پروژه فراساحلی اوایل ماه آینده تکمیل شود.

اما امدادگران می گویند و مقامات دفاعی نیز اذعان کرده اند که کشتیرانی از طریق دریا جایگزین مناسبی برای کاروان های زمینی نیست که بسیار موثرتر هستند. با شروع جنگ، این کاروان ها به شدت کاهش یافت و فقط تا حدی از سر گرفته شد. برنامه جهانی غذا این هفته اعلام کرد که قحطی در غزه ممکن است تا شش هفته دیگر آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید