کودکی که پس از قتل مادر در غزه به دنیا آمد، مرد


یکی از بستگانش گفت، نوزادی که پس از کشته شدن مادرش در حمله اسرائیل پیش از موعد به دنیا آمد، روز پنجشنبه جان باخت، کمتر از یک هفته پس از آن که خبر تولد او بارقه‌ای از امید را در غزه جنگ‌زده به ارمغان آورد.

عموی او رامی الشیخ گفت، نوزادی که پس از حمله ای در جنوب غزه که منجر به کشته شدن پدر و خواهرش شد، به دنیا آمد، دچار مشکل تنفسی شد و پزشکان نتوانستند او را نجات دهند.

او روز جمعه در یک مصاحبه تلفنی گفت: “من او را در قبر پدرم دفن کردم.”

سابرین السقانی مادرش به همراه همسرش شکری و دختر 3 ساله‌شان ملک در اثر حمله اسرائیل به خانه آنها در شهر رفح کمی قبل از نیمه شب شنبه گذشته کشته شدند. امدادگران اجساد را به بیمارستان اماراتی در رفح منتقل کردند، جایی که پزشکان خانم السقانی را که در هفته 30 بارداری بود، سزارین کردند.

عمویش گفت که ملک می خواست نام خواهر کوچکش را روح بگذارد که در زبان عربی به معنای روح است. پس از تولد او، خانواده بزرگ تصمیم گرفتند نام او را به نام مادرش سابرین بگذارند.

دکتر محمد سلاما، رئیس بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان امارات، گفت که سابرین هنگام تولد تنها سه پوند وزن داشت. یکی از خبرنگاران خبرگزاری رویترز که از پزشکان پس از بیرون آمدن او از مادرش، رنگ پریده و لنگی، CPR را به او می‌دهند، در ویدئویی ضبط شده است.

پزشکان ابتدا به جای نام روی نواری روی سینه نوشتند: «کودک شهید صابرین السقانی».

دکتر سلامه پس از تولد به رویترز گفت: «کودک در وضعیت غم انگیزی قرار دارد» و افزود: «حتی اگر این کودک زنده بماند، یتیم به دنیا آمده است».

دیدگاهتان را بنویسید