29 نهنگ خلبان پس از غرق شدن دسته جمعی در ساحل استرالیا جان خود را از دست دادند


به گفته مقامات حیات وحش، بیش از 100 نهنگ خلبان باله بلند که روز پنجشنبه در ساحل غربی استرالیا غرق شدند، به اقیانوس بازگشته و 29 نهنگ در ساحل مرده اند.

پیا کورتیس، افسر منطقه‌ای خدمات پارک‌ها و حیات‌وحش استرالیای غربی، در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجشنبه توسط این آژانس در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت که مقامات در حال تلاش برای حذف 29 نهنگ بودند که در ساحل مرده‌اند. این آژانس قصد داشت نمونه‌های بیولوژیکی و اندازه‌گیری‌هایی را از نهنگ‌های مرده برای تحقیق بگیرد.

پس از اینکه مقامات دریایی و داوطلبان به دیگر نهنگ‌ها کمک کردند تا به دریا برگردند، قایق‌ها در آب بودند در حالی که یک هواپیمای نظارتی منطقه را زیر نظر داشت تا مطمئن شود که آنها به ساحل باز نمی‌گردند.

مقامات حیات وحش محلی در رسانه های اجتماعی اعلام کردند که چهار گروه متشکل از 160 نهنگ خلبان صبح پنجشنبه در ساحلی به طول حدود 1640 فوت در خلیج توبی، در نزدیکی دانسبورو، استرالیای غربی، شسته شدند.

تصاویر منتشر شده توسط سرویس حیات وحش در فیس بوک، ردیفی از نهنگ ها را نشان می دهد که در کنار ساحل جمع شده اند تا شاهد غرق شدن دسته جمعی باشند.

اداره حیات وحش گفت نهنگ های نجات یافته روز پنجشنبه از ساحل دورتر شدند و آخرین بار در حال حرکت به سمت شمال دیده شدند.

خانم کورتیس گفت: “تا اینجا خیلی خوب است – آنها به ساحل بازنگشته‌اند، اما ما به نظارت آنها ادامه خواهیم داد.”

مقامات گفتند که نمی‌دانند چه چیزی باعث گیر افتادن، که بیشتر شامل ماده‌های بالغ و چند گوساله بود، شده است. به طور کلی، متخصصان این نظریه را مطرح می کنند که علت این گونه گیر افتادن ها ممکن است غلاف نهنگ هایی باشد که به دنبال یک نهنگ بیمار یا به گل نشسته می آیند و خودشان به گل می روند. سردرگمی ناشی از سر و صدای زیر آب ناشی از انسان؛ یا تلاش برای دوری از شکارچیان.

در سال های اخیر چندین فرود دسته جمعی در استرالیا انجام شده است.

در ماه ژوئیه، گروهی متشکل از نزدیک به 100 نهنگ خلبان باله دار در آب های کم عمق ساحلی دورافتاده در غرب استرالیا گیر افتادند. بیش از 50 نفر جان باختند و بقیه بعداً معدوم شدند.

یکی از مرگبارترین زمین‌گیری‌های استرالیا در سال 2020 رخ داد، زمانی که 470 نهنگ در تاسمانی به ساحل نشستند. بیشتر آنها مردند.

نهنگ های خلبان می توانند تا 24 فوت طول و تا 6600 پوند وزن داشته باشند. وقتی نهنگ‌های خلبان به گل نشسته می‌شوند، امدادگران اغلب در رقابت با زمان هستند، زیرا وقتی نهنگ‌ها از آب خارج می‌شوند، وزن بدن آنها می‌تواند اندام‌های آنها را خرد کند.

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی، نهنگ‌های خلبان، که می‌توانند باله‌های کوتاه یا بلند باشند، حیواناتی اجتماعی هستند و در غلاف‌های بزرگی از صدها نهنگ که به گروه‌های 10 تا 20 نفره تقسیم می‌شوند، زندگی می‌کنند. .

کارشناسان می گویند گیر افتادن دسته جمعی در ساحل نشان دهنده پیوندهای اجتماعی قوی نهنگ ها است.

دیدگاهتان را بنویسید