بانوان کوئینز پارک به لیگ پسران پیوستند. سپس آنها بدون شکست باقی ماندند.


در حالی که حدود چهار بازی تا پایان فصل باقی مانده است، برای بازیکنان و مربیان کوئینز پارک لیدیز، یک تیم فوتبال زیر 12 سال در بورنموث انگلیس، مشخص بود که آنها می خواهند لیگ خود را ببرند.

اما آن‌ها به‌جای استراحت و لذت بردن از پیروزی تضمین‌شده، تصمیم گرفتند یک قدم جلوتر بروند: چه می‌شد اگر آنها نه تنها لیگ خود را بردند، بلکه این کار را بدون شکست در مسابقه انجام می‌دادند؟

اگر این کافی نبود، آن را به تنها تیم دخترانه لیگ پسران تبدیل می کردند.

خواننده، آنها انجام دادند. کوئینز پارک لیدیز در 22 بازی خود حتی یک بار هم شکست نخورده است، و لقب مبهم “شکست ناپذیر” را برای آنها به ارمغان آورده است که یادآور فصل شکست ناپذیری آرسنال در لیگ برتر 2003-04 تحت هدایت آرسن ونگر است.

میلی رائه، 11 ساله، هافبک، گفت: «فقط فکر می‌کردم باور نکردنی است که ما تا این حد برای شکست دادن پسرانی که احتمالاً بدنی‌تر از ما هستند، رسیدیم. ما در واقع برگشتیم و آنها را نابود کردیم.»

بازیکنان در این مصاحبه به تمجید از یکدیگر پرداختند و تاکید کردند که دوستان صمیمی هم هستند که به بازی آنها کمک کرد.

اولیویا گرین 12 ساله، کاپیتان تیم گفت: “من واقعا به تیمم افتخار می کنم و برای ما خوشحالم.” “انتظارش را نداشتم، اما فکر می‌کردم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.”

Skylar Henshall-Dix، 11 ساله، گفت: “من می دانستم که ما تیم خوبی هستیم.” اما با نگاهی به فصل، او گفت که هیجان بیشتری دارد. او گفت: “اکنون که ما این کار را انجام دادیم، دیوانه تر به نظر می رسد.”

کوئینز پارک لیدیز در 22 بازی تنها 11 گل دریافت کرده است – به گفته توبی گرین، مدیر تیم و پدر اولیویا، “آمار درخشان”.

تا حد زیادی از دروازه بان، ماریا سیلوا 12 ساله تشکر می کنم.

ماریا گفت: «وقتی آنها به من نیاز داشتند، من کارم را انجام دادم. او می‌گوید: «بعضی وقت‌ها فشار زیادی وجود دارد، به خصوص در هنگام ضربات پنالتی.

ماریا سه سال پیش زمانی که از برزیل به انگلیس رفت، به تیم ملحق شد، جایی که عادت داشت مقابل پسران بازی کند. او جاه طلبی های بزرگی برای آینده دارد: ماریا گفت: “رویای من این است که یک فوتبالیست حرفه ای شوم.”

با شروع فصل فراموش نشدنی 2023-2024، مدتی طول کشید تا پسران تیم های مقابل کوئینز پارک لیدیز را جدی بگیرند.

ادیت رگ، 12 ساله، مدافع می گوید: «بعضی اوقات، به خصوص در ابتدای فصل، زمانی که ما هنوز با همه آنها بازی نکرده ایم، لبخند می زنند. آنها قطعا ما را دست کم گرفتند. اما بعد به آنها نشان دادیم که ما هم مثل آنها خوب هستیم.”

اسکایلار، همچنین یک کوارتربک، گفت: در اولین بازی خود، به نظر می رسید که حریفان آنها فکر می کردند شکست دادن تیم دختران آسان است. اما پس از پیروزی 6-0 بانوان کوئینز پارک، حریفان آنها “بسیار شگفت زده” شدند.

لحظات مشابهی را سایر بازیکنان به یاد آوردند. اولیویا، کاپیتان، در مورد بازیکنان حریف گفت: “گاهی اوقات آنها کمی عصبانی می شوند.” “من فکر می کنم آنها کمی احمقانه رفتار می کنند.”

کریس رگ، مربی تیم و پدر ادیت، گفت، در هر صورت، این نگرش به عنوان یک عامل انگیزشی عمل کرد.

آقای رگ گفت: “این یک محیط عالی است که زمین بازی را یکسان می کند.” “تنها موانع واقعاً موانع خارج از زمین هستند.”

فوتبال زنان ورزشی است که به سرعت در حال رشد است. در انگلستان، هیجان زیاد پیرامون این ورزش را می توان به تیم ملی زنان «شیر زن» نسبت داد. آنها قهرمان اروپا در سال 2022 شدند – دستاوردی که هنوز از همتایان مرد خود دور است – و سال بعد به فینال جام جهانی زنان رسیدند.

در حالی که شیرها به عنوان الگو برای بانوان 11 و 12 ساله کوئینز پارک هستند، دختران گفتند که امیدوارند خودشان نیروی الهام بخش باشند.

ادیت گفت: «همه ما فقط به این فکر می‌کردیم که چقدر عالی است، امیدوارم دختران دیگر آن را ببینند و از بازی فوتبال الهام بگیرند.

آقای گرین گفت که در بورنموث، در ساحل جنوبی انگلستان، علاقه به فوتبال زنان در سال های اخیر افزایش یافته است. او گفت که حدود 6 سال پیش، زمانی که باشگاهی که در رده های سنی مختلف تیم می کند، تشکیل شد، دختران زیادی علاقه مند به پیوستن به یک تیم نبودند. در آن زمان لیگ زنان وجود نداشت، بنابراین کوئینز پارک لیدیز نیز در لیگ پسران بازی کرد، اما با نتایج بسیار متفاوت.

آقای گرین گفت: “چند فصل اول آنها یک بازی را در دو سال بردند و یک زوج را مساوی کردند.” “خیلی سخت بود.”

بازیکنان سال های بعد را با پسران و دختران تمرین و بازی کردند. به محض ورود تیمش به لیگ زیر 12 سال، آقای گرین گفت که با اتحادیه فوتبال شهرستان، اتحادیه فوتبال همپشایر تماس گرفت و موفق شد دختران را پس از غلبه بر تردید به لیگ پسران برساند.

آقای گرین گفت: “همپشایر FA گفت، “بیا برویم.” پس از کسب مقام اول امسال، بانوان کوئینز پارک برای فصل آینده به بخش 2 صعود کردند، جایی که آنها 11 بر 11 (به جای 9 بازی فعلی برای هر طرف) و برای اولین بار در یک زمین بزرگتر بازی خواهند کرد.

آقای گرین گفت: «این دختران جدی هستند. آنها می خواهند در بالاترین سطح ممکن بازی کنند.”

آقای گرین گفت که قصد دارد یک تیم زنان – که از 16 سالگی شروع می‌شود – با باشگاه تأسیس کند و تا رسیدن به بالاترین سطح به ارتقاء ادامه دهد. وی گفت: این طرح جامع است.

آقای رگ، یک مربی، برای اولین بار بیش از 20 سال پیش در طول تابستان در لانگ آیلند، نیویورک، تجربه مربیگری را به دست آورد، که تجربه مهمی بود. در آن زمان، به گفته او، فوتبال زنان هنوز در بریتانیا محبوب و فراگیر نشده بود.

آقای Wragg که دارای مدرک Ph.D. در فیزیولوژی ورزش، گفت. اما زمانی که در آن زمان به ایالات متحده آمدم، بیشتر یک ورزش دخترانه بود تا پسرانه.

آقای گرین گفت که امیدوار است افزایش محبوبیت بازی زنان به معنای شرایط بهتر برای بازی زنان باشد. او گفت: ما می دانیم که بین بازی مردان و بازی زنان فاصله وجود دارد. این فاصله فقط به این دلیل است که بازی مردان طولانی‌تر بوده است.»

اما به گفته وی، “استانداردهای بازی زنان هر سال بهتر و بهتر می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید