حزب الله از حمله پهپادی در ۱۰ مایلی اسرائیل خبر داده است


گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد که عمیق‌ترین حمله خود را به اسرائیل از ماه اکتبر آغاز کرده است و حملات پهپادی در شمال شهر عکا را انجام داده و آژیرهای خطر را به سواحل شمالی این کشور شلیک کرده است.

این گروه شبه نظامی، قدرتمندترین شبکه منطقه ای ایران، از زمان آغاز جنگ غزه بیش از شش ماه پیش، در تشدید حملات برون مرزی با نیروهای اسرائیلی مشارکت داشته است. در آخرین حمله، او گفت که یک حمله پهپادی به یک پادگان نظامی اسرائیل در حدود 10 مایلی مرز لبنان انجام داده است. میزان خسارت بلافاصله مشخص نشده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو حمله هوایی در سواحل شمالی را “با موفقیت رهگیری” کرده است، اما در مورد ادعای حزب الله مبنی بر حمله به پادگان ها اظهار نظری نکرد.

این فیلم که روز سه‌شنبه در کانال‌های تلگرامی مرتبط با حزب‌الله به اشتراک گذاشته شد و توسط نیویورک تایمز موقعیت‌یابی شد، مردم را در ساحلی در آکو نشان می‌دهد که با به صدا درآمدن آژیرها و شنیده شدن صدای انفجار به آسمان نگاه می‌کنند.

این حمله به دنبال کشتار هدفمند اسرائیل دو جنگجوی حزب الله در جنوب لبنان صورت گرفت که ارتش اسرائیل گفت هر دو در عملیات هوایی حزب الله شرکت داشتند. این قتل‌ها در شب و روز سه‌شنبه آخرین مورد از سلسله کشتار فرماندهان و مبارزان حزب‌الله بود، زیرا این گروه مسلح لبنانی به طور فزاینده‌ای از پهپادهای خود منفجرکننده برای حمله به اهداف نظامی اسرائیل استفاده می‌کند.

حزب الله مسئولیت پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین و موشک به شمال اسرائیل را در هفته گذشته بر عهده گرفت که در یکی از ویرانگرترین حملات این گروه در چند ماه اخیر در اسرائیل، یک سرباز کشته و 16 سرباز و دو غیرنظامی زخمی شدند.

خوایده سعد، جاناتان رایس و آریتا لایکا گزارش داد

دیدگاهتان را بنویسید