دفاع بلژیکی در برابر رانندگی در حالت مستی: بدنش الکل تولید کرده است


مردی پس از تصادف کامیونش و ریختن 11000 ماهی قزل آلا در بزرگراهی در اورگان به رانندگی در حالت مستی متهم شد. یکی دیگر به طور مخفیانه توسط همسرش ضبط شده است که متقاعد شده بود که او یک الکلی بسته است. و در بلژیک، اخیراً یک کارگر آبجوسازی متوقف شد و یک آزمایش تنفسی انجام شد که نشان داد سطح الکل خون او بیش از چهار برابر حد مجاز برای رانندگان است.

مشکل؟ هیچ کدام از این مردان مشروب نخوردند.

در عوض، همه آنها مبتلا به یک بیماری نادر به نام سندرم اتوبروری تشخیص داده شدند که در آن روده شخص کربوهیدرات ها را به اتانول تخمیر می کند و به طور موثر الکل را در بدن دم می کند.

مردی در بلژیک این هفته از رانندگی در حالت مستی تبرئه شد – دادگاه متوجه شد که او رانندگی در حالت مستی نداشته است. بدن او اساساً داشت آبجو خودش را درست می کرد.

این آخرین چرخش در کانون توجه برای این اختلال عجیب است، که به طور دوره‌ای پس از یک مورد عجیب یا ظالمانه در سرفصل‌هایی از تیترها ظاهر می‌شود. بیشتر حوادث مربوط به هزینه های رانندگی در حالت مستی است، که در آن افراد دارای نقص شناخته شده به عنوان ABS پشت فرمان خودرو می نشینند و معتقدند هوشیار هستند. واکنش به چنین دفاعی اغلب از تحسین تا تحقیر متغیر است، اما پزشکان و علم مدت‌هاست که وجود این وضعیت عجیب را تأیید کرده‌اند.

بیش از یک قرن است که این وضعیت به یک درجه یا دیگری مورد مطالعه قرار گرفته است. زمانی که فرد مبتلا به این سندرم کربوهیدرات ها را می خورد، قارچ های موجود در دستگاه گوارش او آن ها را به اتانول تبدیل می کنند. این فرآیند تمام اثرات معمول مسمومیت – عدم هماهنگی، از دست دادن حافظه، رفتار تهاجمی – بدون استفاده از الکل را ایجاد می کند.

شاید نگران‌کننده‌تر از همه، این بیماری می‌تواند باعث شود افراد سطح الکل خون داشته باشند که در صورت رسیدن به روش طبیعی کشنده است. یک زن که در شهر نیویورک پس از تخلیه باد لاستیک خود متوقف شد و آزمایش نفس انجام شد، 0.40 اندازه گیری شد، سطحی که به طور بالقوه کشنده در نظر گرفته می شود. در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه اثرات سنتی‌تر نوشیدن الکل را نشان می‌دهند، دیگران شناخته شده‌اند که عمدتاً هوشیار عمل می‌کنند، حتی زمانی که آزمایش‌ها نشان می‌دهند که به وضوح اینطور نیستند.

در بلژیک، یک کارگر آبجوسازی – مردی 40 ساله که به گفته وکیلش خواست نامش فاش نشود – در آوریل 2022 توسط پلیس متوقف شد و میزان الکل خونش بیش از چهار برابر حد مجاز ثبت شد. یک ماه بعد او دوباره بازداشت شد و بیش از سه بار بیش از حد مجاز ثبت نام کرد.

این سومین باری بود که این مرد مجرم شناخته شد – در سال 2019، او به دلیل رانندگی تحت تأثیر الکل متوقف و جریمه شد. او نمی‌دانست که ABS دارد تا زمانی که به آخرین مورد متهم شد – آزمایش‌های انجام‌شده توسط سه پزشک تأیید کرد که او به این بیماری مبتلا است و ادعای او را در دادگاه ثابت کرد.

آنس گسکیر، وکیل این مرد، گفت: «فکر می‌کنم وقتی بالاخره فهمید چه اتفاقی افتاده، احساس آرامش کرد. مشتری او اکنون تحت یک رژیم غذایی سخت قرار دارد و برای جلوگیری از تشدید و مدیریت بیماری تحت درمان است.

در حالی که تنها چند ده نفر در سراسر جهان به طور رسمی مبتلا به این بیماری تشخیص داده شده اند، تحقیقات اخیر نشان می دهد که احتمالاً این وضعیت در دیگران نادیده گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید