بالگردهای نیروی دریایی مالزی در هوا برخورد کردند و 10 نفر کشته شدند


دو هلیکوپتر نیروی دریایی مالزی روز سه‌شنبه در حین تمرین آموزشی در ایالت پراک در شمال غربی مالزی با هم برخورد کردند و همه 10 سرنشین آن جان باختند، حداقل دومین سانحه هواپیماهای دولتی در این کشور آسیای جنوب شرقی طی چند ماه گذشته است.

نیروی دریایی ارتش مالزی در بیانیه ای اعلام کرد که این دو هلیکوپتر روز شنبه در حال تمرین برای جشن 90 سالگی نیروی دریایی سلطنتی مالزی بودند که در ساعت 9:32 صبح با یکدیگر برخورد کردند.

نیروی دریایی گفت که 10 سرنشین این دو بالگرد همگی خدمه بودند و در محل حادثه در پایگاه دریایی در لوموت جان باختند.

در ویدئویی که رسانه های مالزی منتشر کرده اند، دو هلیکوپتر در حال سقوط در هوا و سپس بالا رفتن قسمت های مختلف هواپیما به آسمان دیده می شود.

انور ابراهیم نخست وزیر در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی با اشاره به مخفف مالزی برای نیروی دریایی سلطنتی مالزی گفت: «ملت برای تراژدی ناگهانی و دلخراش مربوط به سرنگونی دو هلیکوپتر در پایگاه لوموت TLDM امروز عزادار است.

سلطان ابراهیم پادشاه مالزی گفت که از از دست دادن قهرمانان ملی در این تراژدی “عمیقاً متأسف است.”

نیروی دریایی اعلام کرد که علت این برخورد را بررسی خواهد کرد. وی از مردم خواست برای حفظ حریم خصوصی اعضای خانواده فیلم این حادثه را به اشتراک نگذارند. خالد نوردین، وزیر دفاع به خبرنگاران گفت که مقامات ممکن است جشن سالگرد را پس از این فاجعه به تعویق بیندازند.

ماه گذشته پس از سقوط یک بالگرد گارد ساحلی مالزی در تنگه مالاکا، چهار نفر نجات یافتند.

تاشنا سوکوماران گزارش داد

دیدگاهتان را بنویسید