زمین‌لرزه تایوان: پس‌لرزه‌های ناشی از حادثه مرگبار جزیره


یک رشته زمین لرزه در روزهای دوشنبه و اوایل سه شنبه تایوان را لرزاند که شدیدترین آنها به بزرگی 6.3 ریشتر بود که تا حدی دو ساختمان را ویران کرد و ساکنان را در شب بیدار نگه داشت. مقامات گفتند که این زمین لرزه ها پس لرزه های زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر بود که سه هفته پیش 17 کشته بر جای گذاشت.

به گفته وو چین فو، مدیر مرکز لرزه نگاری اداره مرکزی هواشناسی تایوان، زمین لرزه ها درست پس از ساعت 17:00 به وقت محلی با زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر در شهرستان هوالین در سواحل شرقی تایوان آغاز شد. چند دقیقه بعد در همان منطقه یک سری پس لرزه های کوچکتر رخ داد.

خبرگزاری های محلی گزارش دادند که دو ساختمان در شهر هوآلین به طور جزئی فروریخت، برخی از ساکنان تخلیه شدند و مدارس و ادارات در شهرستان هوالین روز سه شنبه به دلیل تهدید ادامه پس لرزه ها تعطیل شدند. تا صبح روز سه شنبه گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است.

آقای وو عصر دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این زمین لرزه ها پس لرزه های زمین لرزه مرگبار 3 آوریل بوده است که قوی ترین زلزله در 25 سال گذشته تایوان بوده است. مرکز آن زمین لرزه نیز در شهرستان هوآلین بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کشور، طی 24 ساعت گذشته تا بامداد سه شنبه بیش از 180 پس لرزه به ثبت رسیده است. قویترین آنها در ساعت 2:26 بامداد با قدر 6 در سواحل شرقی تایوان و در ساعت 2:32 بامداد با بزرگی 6.3 در حدود 10 مایلی از شهرستان Hualien بودند. بر اساس اعلام اداره مرکزی هواشناسی، آخرین شوک شدید حوالی ساعت 8 صبح روز سه شنبه رخ داده است.

چن می هوی، 58 ساله، یک فروشنده بازنشسته که در هوالین زندگی می کند، گفت که پس لرزه ها او را در “خلق بسیار دردناکی” قرار داده است.

او صبح سه شنبه گفت: «از زمان زلزله ماه گذشته نتوانسته ام خوب بخوابم. ما فقط می توانیم دعا کنیم که خانه ما آنقدر قوی باشد که بتوانیم از این دوران سخت عبور کنیم.”

کریس باکلی گزارش داد

دیدگاهتان را بنویسید