نقشه ها: زمین لرزه شرق تایوان را لرزاند


توجه: نقشه منطقه ای با شدت لرزش 4 یا بیشتر را نشان می دهد که USGS آن را “نور” تعریف می کند، اگرچه ممکن است زلزله در خارج از مناطق نشان داده شده احساس شود. مجله نیویورک تایمز

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، دو زمین لرزه قوی بامداد سه شنبه به وقت محلی سواحل شرقی تایوان را لرزاند، یکی در دریا به بزرگی 6.1 و دیگری با بزرگی 6.0 دقیقه بعد در نزدیکی شهر Hualien.

پس لرزه ها در نزدیکی منطقه ای رخ داد که در یک زلزله شدیدتر در اوایل ماه جاری حداقل 9 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

هنگامی که زلزله شناسان داده های موجود را بررسی می کنند، می توانند بزرگی ثبت شده زمین لرزه ها را بازبینی کنند. اطلاعات اضافی جمع آوری شده در مورد زمین لرزه می تواند دانشمندان USGS را به به روز رسانی نقشه پس لرزه ترغیب کند.

پس لرزه در منطقه

پس لرزه معمولاً یک زلزله کوچکتر است که پس از زلزله بزرگتر در همان منطقه عمومی رخ می دهد. پس لرزه ها معمولاً تنظیمات جزئی در امتداد بخشی از گسل هستند که در طول زلزله اصلی لغزش یافته است.

زمین لرزه ها و پس لرزه ها در شعاع 100 مایلی

پس لرزه ها می توانند روزها، هفته ها یا حتی سال ها پس از اولین زلزله رخ دهند. این رویدادها می توانند بزرگی برابر یا بزرگتر از زلزله اولیه داشته باشند و می توانند بر مناطق آسیب دیده تأثیر بگذارند.

منبع: سازمان زمین شناسی آمریکا | یادداشت ها: دسته های ضربه مغزی بر اساس مقیاس شدت مرکالی اصلاح شده است. هنگامی که داده های پس لرزه در دسترس است، نقشه ها و نمودارهای مربوطه شامل زمین لرزه های 100 مایلی و هفت روز پس از زلزله اولیه می شود. زمان نشان داده شده در بالا زمان تایپه است. لرزش داده‌ها از دوشنبه، 22 آوریل در ساعت 2:46 بعد از ظهر به وقت شرقی. داده های پس لرزه از دوشنبه، 22 آوریل در ساعت 3:42 بعد از ظهر به وقت شرقی.

دیدگاهتان را بنویسید